اجرای طرح "هر شهروند یک درخت" در شهر سده لنجان

شهردار سده لنجان از اجرای طرح هر شهروند یک درخت در شهر سده لنجان خبر داد و گفت: این طرح در چهار مرحله اجرا می‌شود و بر اساس برنامه زمانبدی انجام شده در مدت دو سال با مشارکت شهروندان ۲۰ هزار درخت در شهر کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حسین ناظم‌الرعایا در نشست با مسئولان این شهرستان با بیان اینکه در سال گذشته حفظ فضای سبز موجود در شهرهای کشور بزرگ‌ترین چالش شهرداری‌ها بود، اظهار کرد: بحران آبی شهر سده لنجان در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشت.

وی کشاورزی را نماد شهر سده لنجان دانست و افزود: در سال گذشته نه‌تنها شهرداری بلکه کشاورزان شهر نیز با مشکل جدی مواجه بودند و شهری که در جوار زاینده‌رود بوده و در طول سالیان طولانی به کشت برنج شناخته می‌شد موفق به کشت نشدند.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه فضای سبز شهری به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها شناخته می‌شود، تصریح کرد: توسعه و رشد روز افزون شهرنشینی و تغییر سبک زندگی شهروندان تاثیر بسزایی را بر روح و جسم آنان داشته و برهمین اساس نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی فضای سبز شهری و پارک‌های محله ای در حفظ آسایش، ایجاد یکپارچگی اجتماعی، درمان بیماری‌های روحی و... غیرقابل انکار است و به عنوان شاخصی برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان محسوب می‌شود.

ناظم‌الرعایا با اشاره به بهسازی و ساماندهی پارک‌های عمومی شهر سده لنجان با اختصاص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ادامه داد: مشارکت مردم مهم‌ترین راهکار حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری است و حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست.

ناظم الرعایا از اجرای طرح هر شهروند یک درخت در شهر سده لنجان خبر داد و گفت: این طرح در چهار مرحله اجرا می‌شود و بر اساس برنامه زمانبدی انجام شده در مدت دو سال با مشارکت شهروندان ۲۰ هزار درخت در شهر کاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح شهروندان با حضور در شهرداری و ثبت نام، درختان مثمر و غیر مثمر را تحول و در باغچه‌های خانه‌های خود و مناطق مختلف شهر غرس خواهند کرد تا به این وسیله در آینده نزدیک باغ شهر سده ایجاد شود.

کد خبر 392154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.