جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در سطح منطقه شناخته شده است

امام جمعه گلپایگان گفت: سیاست مداران غربی و آمریکایی با اینکه از بیان حقیقت اجتناب می‌کنند اما در تحلیل خود جمهوری اسلامی را ابرقدرتی جایگزین برای دیگر کشورهای قدرتمند می‌دانند و این دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه گلپایگان، امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته ناجا، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی عزت ملی خود را در سطح جهان در تمامی عرصه ها با وجود تحریم‌ها نمایان کرده است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در سطح منطقه شناخته شده است، گفت: سیاست مداران غربی و آمریکایی از بیان حقیقت اجتناب می‌کنند اما در تحلیل خود جمهوری اسلامی را ابرقدرتی جایگزین برای دیگر کشورهای قدرتمند می‌دانند و این همان رهاورد و دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گلپایگان گفت: تمام دستگاه‌های امنیتی برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند اما شاخصه و مؤلفه امنیت پایدار خودکفایی، استقلال ملی و قطع امید از کشورهایی است که از هر اهرمی برای تحمیل و عرضه کردن سیاست و منویات خود به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و دول غربی هرگز نمی‌توانند جمهوری اسلامی را تحت سلطه خود بیاورند چرا که جمهوری اسلامی برای مقابله با سلطه جویی و زیاده خواهی قدرت‌های بزرگ شکل گرفته است، گفت: یکی از راه‌های موثر خودکفایی استقلال اقتصادی و قطع وابستگی در عین تعامل سازنده، اتکا به ظرفیت‌ها و ذخایر مادی درون کشور و استفاده از جوانان خلاق و توانمند است.

امام جمعه گلپایگان با تأکید بر افزایش توان دفاعی و نظامی کشور برای ایجاد امنیت پایدار، گفت: هر روز شاهد رونمایی از یک دستاورد بزرگ دفاعی و نظامی توسط نیروهای مسلح کشورمان هستیم که برای کشور بسیارغرور آفرین و عزتمندانه است. نیروهای انتظامی با احساس تکلیف برای ایجاد امنیت ملی تلاش مضاعف دارند. حفظ یکپارچگی و وحدت ملی باید در بین افکار و سلیقه‌ها و گروه‌های سیاسی جامعه که با اعتقاد به نظام درچارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند تقویت شود.

کرامتی خاطرنشان کرد: کشور ما به لحاظ ملی، ساختاری رنگین کمانی دارد، به این معنا که از نژاد و اقوام مختلف تشکیل شده که نقطه مشترک آن‌ها اعتقاد به اسلام ناب محمدی است؛ بنابراین باید وحدت بین آن‌ها تقویت شود تا خدشه‌ای به همبستگی و وحدت ملی وارد نشود.

کد خبر 392146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.