معتادان متجاهر دومین دغدغه شهروندان تهرانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تلاش‌های انجام شده در خصوص پاکسازی و انضباط‌دهی معتادان، در چند ماه اخیر معضل متجاهر بودن این مسئله تا حدی حل شده که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی، در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، مولوی و محله هرندی اظهار کرد: براساس نظرسنجی‌ها پس از آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل، بحث آسیب‌های اجتماعی و در راس آن موضوع معتادان به عنوان دومین معضل مورد دغدغه شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از جمعیت معتادان، شامل معتاد متجاهر می‌شود، افزود: با تلاش‌های انجام شده در خصوص پاکسازی و انضباط‌دهی معتادان، در چند ماه اخیر معضل متجاهر بودن این مسئله تا حدی حل شده که قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سهم شهرداری تهران در قوانین کم است اما با این وجود موضوع آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار گرفته و در این زمینه کوتاهی و پرهیزی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش و پیشگیری در فرهنگسراها به عنوان یک نیاز مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تعداد زیادی فرهنگسرا در اختیار سازمان فرهنگی هنری است و وظیفه دارند بحث‌های آموزشی و تذکر و هشدار به خانواده‌ها را در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام دهند اما فرهنگسراها بیشتر به سمت مراسم آیینی حرکت کرده‌اند.

هاشمی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های عمرانی و ایجاد فضای شادی و نوسازی بافت‌های فرسوده بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: حضور مردم در بافت‌های فرسوده باعث می‌شود معتادین متجاهر حضور نداشته باشند. بنابراین اگر دولت و شهرداری با همکاری یکدیگر در این موضوع به خوبی کار کنند ان‌شاءلله شاهد برگشت مردم و زندگی عادی در این محدوده‌ها خواهیم بود.

کد خبر 392132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.