حفظ محیط‌زیست مهمترین دستاورد کمیسیون بهداشت شورای شهر

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: اولویت‌های این کمیسیون بیشتر در زمینه تقویت اقدامات پایه‌ای برای داشتن شهری زیبا، تمیز، سالم و کم خطر است و مهم‌ترین دستاورد آن در ارتباط با حفظ محیط‌زیست در تمامی زمینه‌ها است.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با توضیح اینکه اولویت کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری داشتن شهری کم خطر و تمیز است، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا و کم خطر بیشتر به دنبال اقدامات پایه‌ای هستیم که تا کنون کمتر انجام شده است، به طور مثال در ارتباط با مسائل آتش‌نشانی که در این کمیسیون بررسی و پیگیری می‌شود، چند سال بود که وسایل جدید و لازم خریداری نشده بود و در سال گذشته تعداد بسیاری خودرو و وسایل مربوط به آتش‌نشانی خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با سازمان بازیافت نیز اقداماتی انجام دادیم تا آلودگی محیط‌زیستی کمتری داشته باشد. کمتر کردن آلودگی کودهایی که در اختیار فضای سبز شهر قرار می‌دهیم، ارتقای خدمت‌رسانی در سازمان موتوری، در سازمان پارک‌ها نیز به دنبال کاشت گیاهانی هستیم که به آبیاری کمتری نیاز داشته باشد  و کنترل اینکه شیرابه‌های زباله‌ها به زمین نفوذ نکند همگی از جمله فعالیت‌های پایه‌ای کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری نواحی استان در جهت اقدامات پایه‌ای برای استفاده بهینه از فاضلاب‌ها فعالیت خوبی داشته است، افزود: هدررفت فاضلابی که به شهرداری واگذار می‌شود، بسیار کم شده و از تصفیه فاضلاب‌ها برای آبیاری درختان غیرمثمر بهره‌گیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد کمیسیون ما، در ارتباط با حفظ محیط‌زیست است که از هر نظر حائز اهمیت می‌باشد و فعالیت‌های امسال ما بیشتر برای قوی‌تر کردن اقدامات پایه‌ای برای تمیزی و زیبایی شهر، سلامت شهروندان و اقدامات لازم در زمینه‌های زباله، آب و فاضلاب است تا شهر صدمه کمتری در اکثر زمینه‌ها ببیند و تا هزاران سال آینده برای مردمان ما باقی بماند.

کد خبر 392130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.