ارتباط بین نسلی از خانواده به جامعه انعکاس پیدا می‌کند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: گفت‌وگوی بین نسلی و خانواده، محور فعالیت معاونت امور زنان و خانواده است، اگر درون خانواده گفت‌وگوی خوبی صورت گیرد، این ارتباط بین نسلی از خانواده به جامعه انعکاس پیدا می‌کند و باعث شکوفایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، معصومه ابتکار با بیان اینکه یکی از مباحث گفت‌وگوی بین نسلی، بیان پاسخ به نسل جوان پس از جنگ است، اظهار کرد: درباره مفاهیم متعالی انقلاب و دوران دفاع مقدس باید به جوانان اجازه داد تا از زاویه دید خود به دفاع مقدس نگاه کنند و باید آنان را درک کنیم.

وی در نشست تخصصی حماسه و ایثار و زنان ایثارگر از نگاه دوربین و قلم، تصریح کرد: به زعم وجود کارگردانان و بزرگان عرصه هنر، انتقال پیام عظیم شهدا و انعکاس آن از طریق دوربین سختی‌های بسیاری دارد؛ شهدایی که با صبر خود این پیام را جاودانه کردند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با تاکید بر اینکه روایت زندگی این بزرگواران، مسئولیت بسیار دشواری است، تصریح کرد: صحبت در مورد وقایع سه دهه قبل و تشریح آن برای نسل امروز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که خوشبختانه در این زمینه در عرصه فیلم تلاش بسیاری شده و آثار زیادی ساخته شده است که در این میان خاطرات همسران و مادران شهید هم مغفول نمانده است.

وی با بیان اینکه موضوع گفت‌وگوی بین نسلی و خانواده، محور فعالیت معاونت امور زنان و خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر درون خانواده گفت‌وگوی خوبی صورت گیرد، این ارتباط بین نسلی از خانواده به جامعه انعکاس پیدا می‌کند و باعث شکوفایی می‌شود.

ابتکار ادامه داد: باید به جوانان اجازه داد از زاویه دید خود به دفاع مقدس نگاه کنند و بر ما است که آنان را درک کنیم اما متاسفانه در برهه زمانی، کسانی که متولی فرهنگ بودند تلاش کردند با نسخه‌های آماده و پیش فرض این مفاهیم را منتقل کنند، در حالی که مسائل فرهنگی نیاز به درک و تفکر دارد و تاکید قرآن بر این است که چرا اندیشه نمی‌کنید.

وی تاکید کرد: با این وصف قرآنی، اگر بخواهیم نسل جوان با این مفاهیم ارتباط برقرار کند باید اجازه دهیم پرسش‌های خود را مطرح کنند و با نگاه امروز آنها به وقایع نگاه کنیم.

کد خبر 392118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.