کواکبیان: پارلمان اصلاحات از رئیس دولت اصلاحات عبور نمی‌کند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس با رد این گزاره که تشکیل پارلمان اصلاحات برای عبور از محمد خاتمی است، گفت: ما حتی پیشنهاد کرده بودیم که رییس شورای مرکزی پارلمان اصلاحات را رییس دولت اصلاحات بر عهده بگیرد.

به گزارش ایمنا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس، درباره آخرین تحرکات انتخاباتی این حزب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کمیته انتخابات را تشکیل دادیم و تا اول آبان، رئیس، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات حزب نیز معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی‌ها گفته‌اند که طراحان اولیه پارلمان اصلاحات به دنبال عبور از رییس دولت اصلاحات بوده‌اند، گفت: خیر، صحیح نیست. ما حتی پیشنهاد کرده بودیم که رییس شورای مرکزی پارلمان اصلاحات را رییس دولت اصلاحات بر عهده بگیرد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما منتطر هستیم که طرح پارلمان اصلاحات اجرایی شود و سپس این موضوعات در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سعید شریعتی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران چندی پیش گفته بود که طراحان اصلی پارلمان اصلاحات ابتدا می‌خواستند سناریوی عبور از رییس دولت اصلاحات را کلید بزنند.

طرح پارلمان اصلاحات چندی قبل توسط حزب مردم سالاری به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد شد و علی رغم تصویب کلیت آن هنوز اجرایی نشده است.

کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم اکنون در حال بررسی طرح پارلمان اصلاحات است.

گفته می‌شود برخی از احزاب جریان اصلاحات مخالف اجرایی شدن طرح پارلمان اصلاحات هستند.

طرح پارلمان اصلاحات از زمانی قوت گرفت که برخی از احزاب اصلاح‌طلب عضویت خود در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به حالت تعلیق در آوردند و شرکت نکردند.

شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی اصلاح‌طلب است که حضور افراد حقیقی یعنی غیر حزبی اعتراض احزاب اصلاح طلب را به دنبال داشت.

این شورا را محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس و معاون اول دولت دوم اصلاحات بر عهده دارد.

منبع: فارس

کد خبر 392099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.