توسعه شبکه جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب در سال جاری

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت چشمگیر پروژه جداسازی آب شرب از خام در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر گفت: برای انجام این پروژه، مطالعات شبکه مستقل آبیاری فضای سبز از سال ۸۴ توسط شهرداری مشهد آغاز و اجرای شبکه نیز از اواخر سال ۱۳۸۶ آغاز شد که این پروژه از زمان آغاز تا پایان سال ۹۷ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از ابتدای سال ۹۸ توسعه هرچه سریع تر این پروژه در دستور کار قرار گرفت و تلاش می شود تا پایان سال جاری پیشرفت فیزیکی این پروژه کلان و منحصر به فرد به ۵۷ درصد برسد و با توجه به تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی، این پروژه تا پایان سال ۹۹ به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: طرح شبکه جداسازی آب شرب از خام، گام بزرگی در جهت توسعه شبکه آبیاری و بهره برداری موثر از ذخایر آب های موجود در شهر است و از آنجا که تسریع در اجرای کامل این شبکه دستاوردهای فراوانی از جمله انتقال آب از شرق مشهد به سایر مناطق، توزیع عادلانه آب متناسب با سطح و نوع گونه، حذف تردد تانکر و کاهش ترافیک و آلاینده ها، کاهش هدررفت آب، مدیریت بهینه منابع آبی، امکان تزریق منابع آبی نامتعارف مثل پساب تصفیه خانه ها به شبکه جدا سازی و ... را به همراه دارد، با اولویت قرار گرفتن این موضوع از سوی مدیریت شهری و با حمایت شورای اسلامی شهر، اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه این شبکه در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه بخش زیادی از آبیاری تانکری حذف خواهد شد و حدود ۱۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی سالیانه در هزینه های جاری را به دنبال خواهد داشت.

یعقوبی اظهار امیدواری کرد: با حمایت های شورای اسلامی شهر این پروژه عظیم تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل برسد به گونه‌ای که آبیاری فضای سبز مشهد به طور کامل از محل منابع تجدید پذیر تامین خواهد شد، که این اقدام گام بزرگی در راستای تحقق توسعه پایدار فضای سبز در این کلانشهر است.

کد خبر 392079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.