عجایب شهر/ بزرگ‌ترین بازار تورنتو + عکس

در کلانشهر تورنتو بازاری بسیار بزرگ از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها احداث شده است که روزانه پذیرای جمعیت زیادی از مردم این شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها مردم کلانشهر تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، با بازدید از بزرگ‌ترین بازار ساخته شده از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها نهایت لذت را می‌برند. این بازار که در فضایی به مساحت حدود ۱۰ هزار مر مربع احداث شده است، از تعداد زیادی کانتینر بازیافتی کشتی و با هدف ایجاد محیطی بسیار پویا ساخته شده است و به عنوان یک مرکز اجتماعی روزانه پذیرای جمعیت زیادی از مردم تورنتو است.

معمارانی که بازار جدید تورنتو را احداث کرده‌اند در نظر دارند پس از جمع‌آوری بازار موقتی، فضای آن را به پارکی عمومی تبدیل کنند. به همین منظور برای زمینه سازی پارک در آینده، پروژه کانتینر کشتی را باید به گونه‌ای طراحی می‌کردند تا به عنوان یک مرکز اجتماعی عمل کند. از طرفی کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها باید طوری نصب می‌شد که به راحتی قابل باز شدن بود، چرا که معماران قصد داشتند از این کانتینرها برای ایجاد پروژه‌های جدید در آینده بهره گیرند. 

سازندگان در طراحی بازار ساخته شده از کانتینرها نهایت دقت خود را به کار بردند تا فضایی ایجاد کنند که ساکنان استان انتاریو را به خوبی به خود جذب کند به همین منظور سعی کردند فضای داخلی بسیار پرنوری ایجاد کنند. علاوه‌براین، در بین غرفه‌ها محوطه‌های بازی تعبیه شده است که فرصت نفس کشیدن در هوای باز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

این بازار از سه طبقه تشکیل شده است؛ طبقه همکف مجموعه‌ای از فضاهای به‌هم چسبیده است که میزبان فروشگاه‌های خرده فروشی، قهوه‌خانه‌های و فروشگاه‌های مواد غذایی است. علاوه براین، غرفه‌های متعددی از طبقه همکف به ملزومات بازار، نظیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، زیرساخت‌های آبرسانی و موارد دیگر اختصاص داده شده است.

طبقه بالای بازار نیز به صورت شبکه مانند ساخته شده است به طوری که در بین غرفه‌ها دالان‌ها و محوطه‌هایی تعبیه شده است که می‌تواند به عنوان مکانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی عمل کند. طراحی منحصربه‌فرد طبقه سوم بازار فضایی بسیار پویا برای بازار به وجود آورده است.    

کد خبر 392078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.