اصفهان به "سیلیکون ولی" غرب آسیا تبدیل می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار داریم اصفهان همچون سیلیکون ولی در ایالات متحده، در حوزه کارآفرینی منطقه غرب آسیا نقش آفرینی کند.

کورش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تمام مدل‌هایی که اکوسیستم‌های کارآفرینی را ارزیابی و سپس برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند، نیروی انسانی یکی از ارکان بسیار مهمی است و هرچه نیروی انسانی آن بهتر و باسوادتر عمل کند مجموع اکوسیستم نیز شایسته‌تر عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان از لحاظ نیروی انسانی در حوزه کارآفرینی نسبت به شهرهای دیگر کشور حد مطلوبی را داراست، افزود: آنچه ما انتظار داریم این است که اصفهان همچون سیلیکون ولی در ایالات متحده، در حوزه کارآفرینی منطقه غرب آسیا نقش آفرینی کند که البته با برنامه‌ریزی هفت یا هشت ساله قابل دست‌یابی بوده و ادعای دور از ذهنی نیست.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه آموزش نیروی انسانی باید در اولویت فعالیت کارآفرینی شهر قرار بگیرد، تصریح کرد: نهادهای مختلف مانند فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های خصوصی، اتاق بازرگانی و دیگران این آموزش را هرکدام به نحوی انجام می‌دهند اما با این حال وجود یک آموزش متمرکز همواره احساس شده است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای اکوسیستم کارآفرینی اصفهان به مردم این شهر قول داده‌ایم، ادامه داد: بر همین اساس طرح "توان هفت" شکل گرفت تا بر مبنای آن آموزش‌ها به شکل متمرکز انجام شوند؛ بدین شکل هم می‌توان برای ۱۰۰ هزار نفر هر نفر ۱۰۰ ساعت و در مجموع ۱۰ میلیون نفر ساعت هدف‌گذاری آموزشی کرد هم فیلم‌های آموزشی تهیه کرد تا برای افرادی که نیاز به محتوای آموزشی دارند قابل دسترسی باشد.

خسروی با بیان اینکه این آموزش‌ها قابل دسترسی برای تمام اقشار است و آن‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اندک به یک بانک فیلم‌های آموزشی چند صد ساعته دسترسی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: سعی بر آن است که با فواصل کوتاهی یک برنامه آموزشی کلان تدارک ببینیم تا عده‌ای کمی به‌طور حضوری و مابقی از طریق فیلم‌های آموزشی از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: آموزش‌ها در قالب توان ۷ اکنون شامل "مهندسی خلاقیت" می‌شود و در آینده "آموزش مالکیت فکری" و "بازاریابی الکترونیکی" نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در اصفهان به ازای ۶۰۰ هزار خانوار موجود، ۱۰۰ هزار واحد صنفی داریم و میان صاحبان این اصناف با جوانی که قصد آغاز یک کسب و کار را دارد تفاوت بسیاری وجود دارد بنابراین یکی از بهترین جمعیت‌هایی که می‌توانند مورد آموزش قرار بگیرند این اصناف هستند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با همکاری اتاق اصناف بتوانیم سراغ قشری برویم که هیچ‌گاه هدف آموزش‌های خلاق قرار نگرفته‌اند، قشری که همیشه پر از سوال بوده و بدون بازاریابی و تبلیغات بر فراگیری این آموزش‌ها مصر هستند.

خسروی ادامه داد: این آموزش‌ها قطعا می‌تواند بر ارتقای واحدهای صنفی اصفهان تاثیر گذار باشد؛ ببینید چه تفاوتی ایجاد می‌شود زمانی که یک میوه فروش آموزش خلاقیت ببیند یا مشاور املاک بازایابی الکترونیک را فرا گرفته باشد.

کد خبر 392067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.