گجت‌هایی که به تکنولوژی 5G مجهز می‌شود

تا سال ۲۰۲۰ میلادی گجت‌ها و تلفن‌های همراه بیشتری به تکنولوژی 5G مجهز می‌شود و زندگی انسان‌ها را دچار تحول بزرگی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اینترنت نسل پنجم (5G)، نسل پیشرفته‌ای از اینترنت است که سرعت آن شگفت‌انگیز است. با به وجود آمدن این نسل از اینترنت زندگی انسان‌ها دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد که هم اکنون قابل تصور نیست. تولیدکنندگان محصولاتی نظیر تلفن همراه و کامپیوتر نیز در تلاش هستند جزء اولین پشتیبانی‌کنندگان اینترنت نسل پنجم باشند. در ادامه به بررسی تعدادی از گجت‌هایی که تا سال ۲۰۲۰ به تکنولوژی 5G مجهز می‌شوند، می‌پردازیم:

تلفن‌های همراه

 به نظر می‌رسد تلفن‌های همراه زیادی در سال آینده به این تکنولوژی مجهز خواهند شد؛ هم اکنون گوشی‌هایGalaxy Note 10 Plus 5G ،LG V50 و OnePlus 7 Pro 5G و همچنین تلفن‌های دیگر از مزایای این نسل پر سرعت اینترنت بهره می‌برد؛ البته هنوز این تلفن‌های همراه با تکنولوژی 4G در بازار با قیمت کمتر موجود است. شرکت سامسونگ چندی قبل یک نسخه آزمایشی و یک نمونه اولیه از گلکسی اس ۱۰ با پشتیبانی از شبکه 5G را به نمایش گذاشت. وان پلاس ۷ نیز به احتمال بسیار زیاد پس از محصولات سامسونگ، سونی و هواوی در موج دوم عرضه گوشی‌های 5G در سال ۲۰۱۹ قرار خواهد گرفت. هنگامی که این شبکه اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ به طور وسیع مورد استفاده قرار بگیرد، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و نمونه 4G آن‌ها نیز دیگر در بازار موجود نخواهد بود.

لپ‌تاپ‌ها

شرکت لنوو اعلام کرده است که قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۰ لپ‌تاپی با تکنولوژی 5G تولید کند. همچنین شرک‌های کوالکام و لنوو درجریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ از اولین لپ‌تاپ 5G جهان تحت عنوان "پروژه‌ی نامحدود" رونمایی کردند. لپ‌تاپ جدید از پلتفرم اسنپ دراگون 8cx  کوالکام که به مودم‌های 5G x55 مجهز است، استفاده می‌کند. پردازنده‌های سری 8cx اسنپدراگون، اولین پردازنده‌های ۷ نانومتری جهان خواهند بود که تکنولوژی 5G را با خود به کامپیوترهای شخصی خواهند آورد. البته ممکن است تا مدتی این مدل لپ‌تاپ‌ها وارد بازار نشود، اما کمپانی‌های سازنده لپ‌تاپ در تلاش هستند اولین شرکتی باشند که لپ‌تاپ‌های مجهز به تکنولوژی 5G را وارد بازار می‌کنند. تفاوت عمده بین لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه مجهز به تکنولوژی 5G این است که حتی زمانی که استفاده از تکنولوژی 5G رایج شود، باز هم تعداد این نوع لپ تاپ‌ها بسیار کمتر از تلفن‌های همراه خواهد بود.

ماشین‌های خودران

ماشین‌های خودران نیز در آینده نزدیک به حسگرهای 5G مجهز خواهد شد. حسگرهایی که دارای تکنولوژی 5G است، می‌تواند از دیگر وسایل متصل، اطلاعات لازم را دریافت کند. این اطلاعات شامل باز بودن درب ماشین پارک‌شده کنار خیابان، مسدودبودن جاده و حتی اعلام زمان عبور عابران پیاده از خیابان می‌شود. ماشین‌های مجهز به تکنولوژی 5G سریع‌تر به مقصد می‌رسد و زمانی که جاده به هر دلیلی مسدود شده باشد، بسیار سریع اطلاعات لازم را دریافت می‌کند. به کمک قابلیت جدید راننده می‌تواند سرعت خود را طوری تنظیم کند که مدت زمان کمتری را در پشت چراغ راهنمایی تلف کند؛ در این صورت فاکتورهایی نظیر عملکرد بهتر و روان‌بودن ترافیک بهبود می‌یابد.

گجت‌های پوشیدنی

گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های سلامتی و عینک‌های جدید نظیر عینک هوشمند Echo Frames آمازون نیز به تکنولوژی 5G مجهز می‌شود. البته در صورت متصل‌شدن این گجت‌ها به شبکه اینترنت 5G، قیمت آن‌ها چندین برابر افزایش پیدا می‌کند؛ به نظر می‌رسد تولید این نوع گجت‌ها تا سال ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد.

کد خبر 392045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.