سپاهان ۲- ذوب آهن صفر/ ذوبی های سابق، سپاهان را فاتح دربی کردند

تیم فوتبال سپاهان با گلزنی دو بازیکن سابق ذوب آهن دربی ۶۵ فوتبال اصفهان را به سود خود به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

هفته ششم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب آهن

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۱۲ هزار نفر

گل‌ها: جورجی گولسیانی (دقیقه ۵۲) و کی روش استنلی (دقیقه ۶۵) برای سپاهان

اخطار: سجاد شهباززاده (دقیقه یک)، مهدی کیانی (دقیقه ۳۲)، مرتضی منصوری (دقیقه ۸۴) از سپاهان- قاسم حدادی فر (دقیقه ۶۴) از ذوب آهن

سپاهان: پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، جورجی گولسیانی، مرتضی منصوری، امید نورافکن، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (۶۳- علی قربانی)، محمد محبی، سجاد شهباززاده (۸۸- رضا میرزایی)، محمدرضا حسینی (۴۶- محمدرضا مهدی زاده) و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

ذوب آهن: یوسف بهزادی، محمد نژاد مهدی، هادی محمدی، حمید بوحمدان (۴- احسان پهلوان)، محمدرضا عباسی (۷۰- محمدرضا خلعتبری)، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی فر، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی، مهدی مهدی پور و ارسلان مطهری

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

شصت و پنجمین دربی فوتبال اصفهان در حالی در ورزشگاه نقش جهان آغاز شد که در نیمه نخست این ذوب آهن بود که بازی را بیشتر در دست داشت و بیشتر از میزبان خود مالکیت توپ و میدان را در دست داشت. شاگردان منصوریان که شروع خوبی داشتند اما در خلق موقعیت ناکام بود. البته هرچند سپاهان در خلق موقعیت های خطرناک موفق تر بود اما به وضوح مشخص بود حضور نورافکن در دفاع چپ از قدرت سپاهان در میانه میدان کاسته است و مهدی کیانی نیز به تنهایی نمی توانست بازی را به سود تیم خود تغییر دهد.

با شروع نیمه دوم امیر قلعه نویی با پی بردن به اشتباه خود در چینش ترکیب، مهدی زاده را به جای حسینی به زمین آورد تا در دفاع چپ قرار بگیرد و نورافکن یک خط جلوتر بیاید و در کنار کیانی قدرت میانی سپاهان را بیشتر کند. این تغییرات تنها 7 دقیقه زمان نیاز داشت تا اثر خود را بگذارد و در دقیقه 52 روی ارسال نورافکن گولسیانی گل اول سپاهان را به ثمر رساند. سپاهان چند دقیقه بعد نیز از دفاع آشفته ذوب آهن استفاده کرد و این بار با ضربه سر کی روش استنلی گل دوم را به ثمر رساند.

در دقایق پایانی ذوب آهن به صورت انتحاری روی دروازه سپاهان خیمه زده بود و حتی به یک گل هم رسید که داور مردود اعلام کرد. در نهایت اما دفاع منطقی سپاهان جواب داد و طلایی پوشان با دو گل فاتح دربی اصفهان شدند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۵۲- سپاهان)- ارسال نورافکن از سمت چپ با ضربه سر زیبای جورجی گولسیانی تبدیل به گل شد تا سپاهان در دربی پیش بیفتد.

۰-۲ (۶۵- سپاهان)- ارسال منصوری از سمت راست با ضربه سر محکم کی روش استنلی تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- ارسال ذوبی ها از سمت راست در شلوغی محوطه جریمه فرصت خوبی برای ذوب آهن فراهم کرد اما در نهایت بازی به دلیل خطا روی نیازمند متوقف شد.

دقیقه ۱۷- موقعیت شوتزنی برای سجاد شهباززاده پشت محوطه جریمه ذوب آهن فراهم شد اما ضربه پای چپ شهباززاده به آرامی نواخته شد و در دستان بهزادی قرار گرفت.

دقیقه ۲۲- توپ در محوطه جریمه ذوب آهن به کومان رسید و او با یک پاس رو به عقب شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه او را مدافع ذوب آهن برگشت داد.

دقیقه ۳۹- سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک دروازه ذوب آهن را باز کرد اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۶۲- شوت زیبای قاسم حدادی فر را پیام نیازمند با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۵- شوت محکم امید نور افکن را بهزادی برگشت داد.

دقیقه ۷۶- حرکت ترکیبی زیبای سپاهانی ها پشت محوطه جریمه ذوب آهن در نهایت با پاس در عمق نورافکن برای علی قربانی همراه شد اما ضربه نهایی قربانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱- شوت محکم کیانی از درون محوطه جریمه ذوب آهن با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳- ارسال خلعتبری از سمت چپ با اثر پورقاز در تیر دور با ضربه بازیکن ذوب آهن تبدیل به گل شد اما داور به دلیل آفساید که البته اشتباه هم بود گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۹۰+۱- دانیال اسماعیلی فر با ضربه ای سرکش از درون محوطه جریمه سپاهان تیر افقی دروازه سپاهان را به لرزه در آورد.

دقیقه ۹۰+۳- محمد محبی درون محوطه جریمه ذوب آهن صاحب یک موقعیت عالی شد اما ضربه بی دقت او به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۴- شوت فنی و زیبای دانیال اسماعیلی فر با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ذوبی ها در دقیقه ۸۳ بازی به گل رسیدند اما داور به اشتباه این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد و همین عاملی شد برای اعتراض شدید کادر فنی ذوب آهن در پایان بازی.

بهترین بازیکن:

امید نورافکن مثل اکثر بازی های سپاهان در این فصل بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 392028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.