نیروهای مسلح در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی همگام تلاش می‌کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نیروهای مسلح از افتخارات و مباهات مباهات اسلام هستند و همه آن‌ها در جهت حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی همگام و همصدا تلاش می کنند. فعالیت های این نیروهایی زحمتکش بر سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، ‌حجت الاسلام والمسلیمن سید مجتبی میردامادی در خطبه های اول این هفته نماز جمعه اصفهان، ‌اظهار کرد: سفارش امام علی(ع) به مخاطبان توصیه به رعایت تقوای الهی است و این توصیه نشانه این است که ریشه همه مشکلات جامعه در کم شدن تقوا است و ریشه همه موفقیت‌ها ‌در رعایت تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی روی تقوا استوار باشد به نتیجه می رسد، افزود: هر کاشته ای که قومی با ریشه های تقوی انجام دهد هرگز از بین نمی رود و این سخن ارزشمند امیر المومنین(ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: هر کاری که با توکل به خدا انجام گیرد هیچ قدرتی نمی تواند آن را تباه کرده و بخشکاند و این واقعیت قریب به ۴۱ سال است که در انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاده است و دشمنان نتوانستند این نهال مقدس را خشک کنند و هم چنان در حال رشد و نمو است.

وی ‌درخصوص بحث معاد با اشاره به مبنای قرآنی، اظهار کرد: مطابق آیات قرآنی پیش آمده که مرده ای در این دنیا زنده شود و در قرآن ده ها مورد از این موارد ذکر شده است.

میردامادی گفت: در داستان معروف در سوره مبارکه بقره آمده است که جنگی در بین المقدس واقع شد و بخت النصر شهر را ویران کرد و جنازه ها زیر آوارها قرار گرفته بودند و هزار تن خاک روی آنها ریخته شده بود که بعد از صد سال مردگان زنده شدند. خداوند فرمان زنده شدن مردگان را می دهد و با اراده خداوند این اتفاق رخ می دهد.

امام جمعه موقت اصفهان، بیان کرد: مطابق روایات قرآن، مردگان دوباره زنده می شوند و مواد غذایی و صبحانه های آنها بعد از ۱۰۰ سال تغییری نمی کند. روایت این داستان ها برای توجه افراد است که بدانند قیامت واقعیت دارد و به طور یقین همه بدانند در قیامت زنده می شوند.

میردامادی، اظهار کرد: راه سعادت، عزت، رستگاری و پیروزی بر کفر داشتن تقوای الهی است. در حدیثی از امیرالمومنین (ع) در کتاب غررالحکم آمده است که ایشان می فرمایند:"نگهبان‌ترین صفت در حفظ انسان تقوای الهی است." مطابق روایات تقوای الهی و یاد خدا باعث حفظ حضرت یوسف (ع) در کاخ زلیخا شد.

فعالیت های نیروی انتظامی بر سه اصل استوار است

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های دوم نماز جمعه اصفهان گفت: امروز سالروز هجرت امام (ه) از عراق به سوی کویت است. فکر، ایمان، توکل، شجاعت خلوص امام(ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این نیروی خدوم و شجاع در راستای برقراری امنیت مردم تا کنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و فعالیت های آن بر سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است. همه مردم قدرشناس انقلاب اسلامی واقع به زحمات و خدمات این نیروی خدوم بوده و سپاسگزار این نیروی وظیفه شناس که طالب امنیت مردم اند، هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش این نیرو در جهت کاهش سرقت و نابودی قاچاق مواد مخدر است. گفت: نیروی انتظامی در جهت امنیت کشور تلاش می کند و برقراری امنیت ما حصل تلاش گسترده این نیروی قهرمان، شجاع، مومن و ایثارگر است.

میردامادی تصریح کرد: نیروهای مسلح از افتخارات و مباهات اسلام است و نیروهای نظامی، بسیج، سپاه، ارتش در جهت حفظ ارزش های انقلاب اسلامی همگام و همصدا تلاش می کنند.

وی با اشاره به ملاقات فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: در این ملاقات ها رهبر معظم انقلاب تذکرات جامعی را به آنها دانند و سپاه انقلاب را دارای خصوصیاتی خواندند که توانسته است در مسیر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و عزتمندی ملت تلاش های خود را اثبات کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: به طور یقین عظمت و جایگاه ارزشمند این تحولات بزرگ در یادها ماندگار شده است و نام شهدای انقلاب اسلامی که مزین بر کوی ها و خیابان ها است افتخار بزرگی برای انقلاب بوده و قدیمی نمی شود.

وی با بیان این که امیدوارم که همه ملت حافظ خون شهدا باشند و در حفظ آرمان های آنها تلاش کنند، گفت: به ظالمان اعتماد نکنید. التماس کردن به اروپا و آمریکا جز ذلت چیزی برای مردم انقلاب اسلامی به دنبال ندارد.

میر دامادی گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان خبرگان رهبری، ایشان فرمودند: "خبرگان رهبری مایل به هم‌صحبتی با هیچ دولت خارجی به خصوص آمریکا و کشورهای اروپایی نیست زیرا آن‌ها با انقلاب دشمن هستند."

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: روز شهادت حضرت رقیه (س) دختر مظلوم امام حسین (ع) است و بسیاری افراد می خواهند منکر این حضرت شوند و شاهدیم که هنوز مظلومیت وجود دارد و بعد از ۱۴۰۰ سال برای مسلمانان شهادت حضرت رقیه (س) اثبات شده است.

کد خبر 392015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.