۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
گزیده نماز جمعه شهرستان‌ها

خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته استان مسائلی چون تحولات یمن، هفته نیروی انتظامی و سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل را در بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان با حضور باشکوه مردم برگزار گردید که در آن امامان جمعه پیرامون مسائل روز، هفته نیروی انتظامی، مسائل بین‌المللی و اوضاع یمن سخنرانی کردند که گزیده‌ آن را در ادامه مطلب می‌خوانید:

ششمین سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به نیویورک نمره قبولی می‏ ‌گیرد

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی خدوم و شجاع انتظامی در راستای تأمین جامع امنیت مردم، تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

وی افزود: فعالیت‏های نیروی انتظامی، در جهت ایجاد و برقراری نظم، قانون و امنیت بر سه اصل «آگاهی»، «پیش‏گیری» و «پی‏گیری» استوار است باید قدردارن زحمات مخلصانه و شبانه‏‌روزی مجموعه‏ شریف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد:  ششمین سفر آقای روحانی و هیئت همراه به نیویورک انجام گرفت و در یک جمع بندی کلی، سفر هیئت ایرانی به نیویورک نمره قبولی می‏‌گیرد. سخنرانی رئیس جمهور محترم جزو سخنرانی‏های ارزشمند و قابل قبول وی در طول شش حضور ایشان بود و کلیت آن مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت بود.

سرافراز با اشاره به عملیات «نصرمن‌‏الله» گفت: این نبرد، معادله دشمن را تغییر داد و دشمن فهمید که سلحشوران یمنی در عرصه جنگ زمینی- علاوه برجنگ پهپادی و موشکی- حرف‏های زیادی برای گفتن دارند. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این عملیات درس‏های بسیاری برای نیروهای مقاومت در جهان دارد، از جمله این‏که می‏توان با نیروی ایمان و در اوج تحریم و فقر و بمباران ایستاد و مقاومت کرد و حتی از روز اول قوی‏تر و مقتدرتر شد.

تجهیزات مدرن آمریکا مانع از حمله‌ پهبادهای یمن نشد

حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران اظهار کرد: تحریم نفتی ایران برای شکست نظام و اختلال در نظام اقتصادی کشور توسط دشمنان دنبال می‌شد که با حمله پهبادها به پالایشگاه های نفتی عربستان چالش جدی در تامین نفت دنیا ایجاد و نقشه امریکا برای جلوگیری از خرید نفت ناکام ماند.

 وی در ادامه به تغییرات در دستگاه قضایی و اقدامات ویژه برای تغییر در قوه و برخورد با مجرمان اشاره‌کرد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد بابت تصرف در امول عمومی و شخصی مردم به بیت المال و یا مالباختگان بازگشته و افراد متخلف و مجرم به سزای اعمال خود رسیده اند.

امام جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه در اجرای احکام قضایی دوستی و همدلی بین افراد وجود ندارد، تصریح‌ کرد: دستگاه قضایی قاطعانه با متخلفان برخورد و افراد سودجو را به جزای اعمال خود خواهد رساند.

وی در بخشی از خطبه ها نیز به هفته نیروی انتظامی اشاره‌ کرد و گفت: پلیس در تامین امنیت تمام توان خود را بکار گرفته اما باید هماهنگی و تعامل بین بخشی سایر نهادها برای تامین امنیت نیز انجام شود.

حجت الاسلام رشیدیان همکاری دستگاه های فرهنگی برای توانمندسازی و افزایش دانش عمومی را مهم بیان کرد و یادآور شد: کار فرهنگی برای پیشگیری از جرایم و کاهش مشکلات اجتماعی لازم است.

نشانه‌ حاکمیت خوب وجود نهادهای قانونگذار در جامعه است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری به قوای سه گانه و دستگاه‌های نظام از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد:  مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را مورد ارزیابی و تدوین نهایی قرار می‌دهد و سپس به دستگاه‌ها و قوای سه گانه برای اجرایی شدن ابلاغ می‌کند و از سال ۷۲ تاکنون ۴۴ ابلاغیه در راستای عمل به اصل ۱۱۰ قانون اساسی مطرح شده است.

امام جمعه گلپایگان گفت: نشانه‌ حاکمیت خوب وجود نهادهای قانونگذار در جامعه است تا قانونی وضع ‌کند که مورد رضایت مردم قرار گیرد منتها قانونگذاری الزامات و شرایط خاص دارد که کشور ما به دلیل اسلامی بودن قوانین باید بر پایه شرع مقدس اسلام و قانون اساسی باشد.

کرامتی گفت: اولویت‌های قانونگذاری باید بر پایه گره گشایی از مشکلات جامعه و اصول معطل مانده از قوانین باشد، قانون گرایی و عمل به قانون باید به عنوان گفتمان قالب در جامعه قرار گیرد چرا که کشور بدون قانون به هرج و مرج کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متجاوزین سعودی در میدان جنگ با مردم یمن دچار شکست سنگین شدند، افزود: یک عملیات زمینی گسترده از سوی ارتش یمن شکل گرفت که مقادیر زیادی تجهیزات جنگی عربستان در اختیار نیروهای یمنی قرار گرفت و موجب رسوایی آمریکایی‌ها شد.

امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی مظهرحاکمیت جمهوری اسلامی است، نیروی انتظامی با وجود محبوبیتی که در بین مردم دارد باید از آن حفاظت کند و در مقابله با ناهنجاری‌های جامعه تلاش مجدانه انجام دهد.

عظمت جبهه اسلام در گرو توکل و ایمان است

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه امروز دنیا شاهد خواهش تمام عیار دشمنان ایران اسلامی است، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همت وایستادگی و مقاومت مردم محور برنامه های سازمان ملل شده و کل جهان متوجه اسلام، ایران و جبهه مقاومت می‌شود .

وی افزود: امروز همه شاهد این مهم هستند که فشار حداکثری دشمن در برابر ایران اسلامی راه به جای نبرد و مردم علی رغم سختی ها و فشارهای معیشتی در برابر توطئه دشمنان با قدرت و صلابت ایستادگی کردند و عزتی مثال زدنی برای ایران اسلامی رقم زدند.

باقریان اضافه کرد: جبهه مقاومت در دنیا از همین روحیه فرزندان ایران الگو گرفتند و امروز در یمن با دستان خالی ولی با توکل به اراده الهی گردان های تا دندان مسلح سعودی را زمینگیر و منهدم کرده و تجهیزات آنها را به غنیمت و سربازان را به اسارت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: عملیات خیره کننده یمنی ها جز ذلت برای آل سعود و حامیان آنها مسئله دیگری را به همراه نداشت به طوری که آنها از یمنی درخواست داشتند تصاویر مربوط به اسارت سربازان و تجهیزات به غنیمت گرفته شده را کمتر در رسانه ها پخش کنند .

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: عظمت جبهه اسلام در گرو توکل و ایمان است و در دفاع مقدس بارها قدرت ایمان و توکل را با تمام وجود لمس کردیم و امروز همین قدرت ایمان و توکل و ایستادگی را در جبهه مقاومت شاهد هستیم.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، این نیرو را ضامن امنیت و آرامش ملت ایران دانست و عنوان کرد: یکی از ابزار برقراری امنیت و آرامش وجود نیروهای نظامی و انتظامی است که به لطف خدا ایران اسلامی بهترین نیروهای نظامی، انتظامی ، امنیتی و اطلاعاتی را در خود جای داده است، نیروهای که شجاعانه بدون هیچ ترس و واهمه در برابر خطرات ایستادگی می کنند تا ایران اسلامی همیشه در امنیت باشد .

نیروی انتظامی مظهر اقتدار است

حجت‌الاسلام محمود بنی جمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با بیان این که نماز جمعه راهبرد مسیر سعادت و تکامل است و باید از ظرفیت‌ نماز جمعه در زمینه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به نحو احسن استفاده شود تأکید کرد: در راستای تمدن اسلامی در جامعه باید فرهنگ حسینی و عاشورایی احیا شود.

امام جمعه چادگان با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و عظمت ایران است چرا که برای امنیت کشور شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی گفت: دشمنان اسلام با تفرقه افکنی بین مسلمانان می‌خواهند به اهداف شوم خود برسند اما با وحدت، اتحاد، همدلی و انسجام می‌توانیم ئوطئه دشمنان را خنثی کنیم.

بنی جمالی تصریح کرد: اگر تقوا در خانواده و جامعه رعایت شود دشمنان نمی‎توانند بین جوانان ما نفوذ پیدا کنند بنابراین والدین باید تقوا را در بین جوانان خود تقویت کنند.

کد خبر 392002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.