تدوین ۱۳ اولویت در کمیسیون فرهنگی/به نظرات زنان در طرح جامع شهری توجه شد

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: باید نگاه طراحی شهری نگاهی جامع باشد به همین منظور در طرح جامع شهری تلاش بر این بود تا نظر همه اقشار شهر بررسی شود که نظرات زنان هم در این طرح جمع‌آوری شد تا نگاه به شهر تنها مردانه نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در نشست هم اندیشی بانوان با عنوان " پرسش و پاسخ با منتخبین شهر " اظهار کرد: اگر چه ما نماینده همه شهروندان هستیم اما وقتی در جامعه‌ای قرار می‌گیریم که نگاه جنسیتی بر آن وجود دارد و شاهد تبعیض‌ها و تفاوت‌ها هستیم به عنوان یک زن خود را موظف می‌دانیم که در موضوع زنان بیشتر فعال باشیم هر چند وظایف خود در قبال دیگر شهروندان را از یاد نمی بریم.

وی با بیان اینکه ۱۳ اولویت را در کمیسیون فرهنگی برای بودجه ریزی مشخص کردیم، افزود: رسیدگی به گذر فرهنگی چهارباغ اولین اولویت در این کمیسیون بود هر چند اعتقاد داریم که تاکنون تنها یک پیاده‌راه شده است و تا گذر فرهنگی شدن راه بسیاری در پیش دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حمایت از هنرمندان و فرهیختگان شهر را دیگر اولویت‌های این کمیسیون دانست و تصریح کرد: تاکنون برنامه‌های بسیاری برای شناخت و تکریم این افراد داشته‌ایم همچنین در خصوص اقتصاد فرهنگی و کارآفرینی کمیته کارآفرینی تشکیل شد و در این کمیته مصوباتی در زمینه توسعه ستاد کارآفرینی و صنایع خلاق داشتیم و خانه جوان را مرکز کارآفرینی قرار دادیم.

۵۰ درصد برنامه‌های فرهنگی با مشارکت سمن‌ها بود

وی با اشاره به اینکه ارتباطات بیشتری با سمن ها و سازمان‌های مردم نهاد برقرار شد، اظهار کرد: توانستیم اعتماد ان‌ جی‌ اوها را به دست بیاوریم و همکاری‌های خوبی با آنها داشته باشیم به نحوی که ۵۰ درصد برنامه‌های سازمان فرهنگی با مشارکت این سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

روشن با اشاره به اهمیت توانمندسازی زنان گفت: به مبحث توانمندسازی زنان توجه ویژه‌ای داشتیم چرا که گاهی زنان ما با توانمندی بالا اعتماد به نفس پایین دارند یا برعکس اعتماد به نفس خوبی دارند اما توانمند نیستند که البته این موضوع کمتر دیده شده است به همین دلیل نیاز ورود به حوزه زنان را احساس کردیم تا برای تحقق به کارگیری زنان با هدف ۳۰ درصدی آماده شویم.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهر اصفهان مراکز توانمندسازی ایجاد شد، افزود: در مناطق محروم شهر با ایجاد فرهنگسرا سعی بر رفع کمبودهای فرهنگی و آموزشی داشتیم و برنامه‌های فرهنگی به صورت محله محور تنظیم شد همچنین مرکز توانمندسازی زنان در منطقه ۱۲ در بهمن ماه افتتاح می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: افتتاح پردیس هنر انجام شد و بخش روباز آن توسعه یافت در منطقه ۱۵ و ۱۱ هم سینماهای بهمن و مهتاب افتتاح شد و در نهایت زمینی برای تئاتر چهارباغ درنظر گرفته شده که تا سال آینده تئاتر اصفهان افتتاح می‌شود.

جشنواره کودک اقدام موثری در راستای برندسازی شهری است

وی در خصوص اهمیت حق به شهر برای همه شهروندان گفت: باید نگاه طراحی شهری نگاهی جامع باشد به همین منظور در طرح جامع شهری تلاش بر این بود تا نظر همه اقشار شهر بررسی شود که نظرات زنان هم در این طرح جمع‌آوری شد تا نگاه به شهر تنها مردانه نباشد همچنین مصوبه اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی را در این زمینه داشتیم.

روشن در خصوص بودجه هزینه شده برای جشنواره کودک گفت: جشنواره کودک یکی از اولویت‌های ماست و برای دستیابی به یک شهر توسعه یافته نیازمند برگزاری رویدادهای جهانی هستیم و با توجه به اینکه اصفهان مهد تمدن و هنر است باید در این زمینه به برندسازی بپردازیم همچنین این جشنواره سهم بسیاری در استعدادیابی و آینده فرزندان شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه زنان در موضوعات سیاسی مشارکت کمتری دارند، اظهار کرد: این در حالی است که حضور آنها در انتخاب بیشتر و البته سازنده تر است تا حدی که حضور زنان نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهد و زنان نباید مسائل سیاسی را از مسائل زندگی خود جدا کنند همچنین زنان باید از همدیگر حمایت کنند و به فعال بودن خود چه در انتخابات چه در جامعه ادامه دهند.

کد خبر 391980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.