جمهوری اسلامی ایران الگویی برای پیدایش دیگر انقلاب ها در دنیا شد

بویین میاندشت- فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: دوران دفاع مقدس در قاب مخزن الاسرار سینه بازماندگان جنگ است که با شهید شدن با خود می‌برند بنابراین نباید این گنجینه‌ها و معرفت‌های شناخته شده دفاع مقدس با صاحبان آن مدفون شود و ناگفته بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، سردار مجتبی فدا شامگاه (پنجشنبه) در همایش شکوه ایستادگی و ایثار شهرستان، اظهار کرد: جنگ تحمیلی برای رزمنده‌ها توام با ایستادگی، اسارت، استقامت و محک ایمان گذشت، امروز ما نیز باید با اراده قوی، استقامت و زندگی مملو از ایمان و تفکر استقلال گونه روحیه استکبارستیزانه داشته باشیم.

وی افزود: امروز استقلال و رنگ نباختن مقابل استکبار بیش از هر زمان دیگری می‌تواند برای مردم ایران کاربردی باشد هرچند مردم همواره در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب به عنوان مدافعان اصلی انقلاب وارد عمل شدند و جای نگرای از سوی مردم برای پاسداری از مفاهیم دفاع مقدس نیست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امروز انقلاب به برکت خون شهدا به درختی تنومند و مثمر ثمر تبدیل شده و از دوران دفاع مقدس و جنگ‌های نابرابر علیه انقلاب با استقامتِ تمام پاسداری خود را نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: در صداقت گفتار و عمل به آموزه‌های صلح طلبی انقلاب همین بس که جنگی نابرابر به جمهوری اسلامی تحمیل شد و ملت ایران در مقام دفاع وارد جنگی شد که هشت سال به طول انجامید، اما سرافراز از آن بیرون آمدیم.

سردار فدا افزود: به تعبیر امام جنگ نعمتی بود تا انقلاب در مسیر بالندگی میزان سرسپردگی و پای کار ماندن افراد و مردمانش را به عنوان عیار ماندگاری در سطح دنیا بسنجد و به الگویی برای پیدایش انقلاب‌ در دیگر کشورهای جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه عوامل ماندگاری دفاع مقدس رزمندگان، ایثارگران و جانبازان هستند، افزود: دوران دفاع مقدس در قاب مخزن الاسرار سینه بازماندگان جنگ است که باشهید شدن با خود می‌برند بنابراین نباید این گنجینه‌ها و معرفت‌های شناخته شده دفاع مقدس با صاحبان آن مدفون شوند و ناگفته بماند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: در طول هفته تعدادی رزمنده به دلیل شدت جراحات ناشی از جنگ به فیض شهادت نائل می‌شوند بنابراین نباید از رزمندگانی که بازماندگان جنگ هستند تا زنده‌اند غافل شویم.

وی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس عام و فراگیر است و به نوعی تمام مفاهیم، اندیشه‌ها، خلقیات، روحیات و رفتارهای فرهنگی و ارزشی دفاع مقدس را در بر می‌گیرد بنابراین باید به صورت شبکه‌ای و تخصصی در قالب گفتمان برای نقشه راه جهادی در تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران برای ماندگاری نهادینه شوند.

سردار فدا افزود: بیش از هر چیز دیگری باید به نقش عوامل انسانی دفاع مقدس اهمیت دهیم زیرا این جنگ در مقایسه با جنگ‌ در سایر کشورهای جهان برای جمهوری اسلامی یک امتیاز خارق العاده بود.

وی تأکید کرد: با اتکا به روحیه رشک برانگیز نیروهای انسانی دفاع مقدس می‌توان تمام معادلات مکانیکی و رزمی دنیا را به نتیجه این جنگ هشت ساله دچار سردرگمی کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت:  پیروزی دفاع مقدس مرهون شخصیت‌ها و عوامل انسانی است که به هر نحوی در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی افزود: از بازخوانی خاطرات شخصیت‌ بی‌بدیلی مانند امام تا رزمندگان گمنام بسیجی در روستاهای دور افتاده ایران، شهدا، جانبازان و آزادگان و سایر رزمندگان که در دفاع مقدس نقش موثری داشتند نباید غافل شد.

کد خبر 391977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.