تاسیس مرکز آموزش شهروندی آتش‌نشانی گرگان

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: تاسیس مرکز آموزش شهروندی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ است.

مهدی قره‌قاشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش آتش‌نشانان در تامین امنیت جانی و مالی شهروندان، اظهار کرد: آتش‌نشانان برای حفظ جان و مال شهروندان در هر حادثه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، تصریح کرد: از ابتدا تا پایان سال ۹۷ مجموعا دو هزار و ۴۶۱ حادثه در شهر گرگان اتفاق افتاده که یک‌هزار و ۶۰۴ مورد از این تعداد مربوط به شش ماه ابتدایی آن سال بوده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه شمار حوادث در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از ابتدا تا پایان شهریورماه امسال یک‌هزار و ۵۱۴ حادثه در گرگان رخ داده است.

قره‌قاشی با بیان اینکه ۵۵ نفر در حوادث امسال گرگان مصدوم شدند، اضافه کرد: بیشترین آمار حوادث امسال با ۲۷۷ مورد مربوط به حریق ضایعات، زمین علفزار و لاستیک فرسوده بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تجهیز سازمان آتش‌نشانی گرگان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو دستگاه خودرو پیشرو به امکانات سازمان افزوده شده است و ایستگاه عملیاتی شماره ۷ و پارک آموزشی ایمنی کودک تاسیس شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ادامه داد: کلنگ‌زنی ایستگاه شماره ۸، ایجاد مرکز آموزش شهروندی و تجهیز خودرو سنگین آتش‌نشانی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ است.

قره‌قاشی با اشاره به اهمیت استفاده از مشارکت شهروندان در برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: آموزش آتش‌نشانان داوطلب و اخذ مجوز برای برگزاری ۱۰ دوره آموزشی ویژه پرسنل از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ است.

کد خبر 391976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.