آمریکایی‌ها تصور کردند با اخم ‌اقتصاد ایران دچار مشکل می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: آمریکایی‌ها تصور کردند با اخم آنها اقتصاد ما دچار مشکل می‌شود اما با توجه به بیانات رهبری مشاهده کردیم رفع مشکلات کشور تنها در گرو تکیه به توانمندی‌های داخلی و راهبرد مقاومت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییهحجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش‌های این کارکنان اظهار داشت: جایگاه قضا جایگاه انبیاست و حقیقت امر قضا قضاوت الهی است که به برخی افراد تفضل شده است.

وی افزود: دغدغه ها و کمبود و مشکلات زیادی برای کارکنان قضایی در استان وجود دارد که برای این کارکنان اجر اخروی را به دنبال دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف کارهای ارزشمندی خصوصا در مسائل مرتبط با قتل و اختلاف طوایف انجام داده‌اند که قابل تقدیر است افزود:  این خدمات و گره‌گشایی‌ها از مشکلات مردم به عنوان حسنه در کارنامه افراد ذخیره می شود.

وی ادامه داد: سختی‌های آب و هوایی و کمبودهای امکانات و نیروی انسانی در حوزه قضات و کارکنان اداری وجود دارد و سعی می‌کنیم این مشکلات کاهش یابد.

 رئیسی ابراز داشت: تلاش موثر و کار بیشتر از سوی کارکنان و قضات دستگاه قضایی سبب اعتمادسازی مردم نسبت به نظام است که در نهایت امنیت ملی را در پی دارد.

وی گفت: اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین مولفه تامین امنیت ملی در هر کشور از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره مشکلات بیان شده توسط نماینده قضات و نماینده کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان بیان داشت: در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم که مسئله‌ای جدی است چرا که دشمن به دنبال محدودسازی قدرت جمهوری اسلامی در منطقه است اگرچه این امر محال است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند با اخم آنها اقتصاد ما دچار مشکل می‌شود اما با توجه به بیانات رهبری مشاهده کردیم رفع مشکلات کشور تنها در گرو تکیه به توانمندی‌های داخلی و راهبرد مقاومت است.

 رئیسی گفت: هرمزگان با دارا بودن دریا، صنایع سنگین و بنادر تجاری زمینه و استعداد برای رشد و شکوفایی بسیار دارد و مسئولان باید با کار و تلاش این شکوفایی را رقم بزنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برای هرمزگان و کارکنان دستگاه قضایی در این استان اولویت قائل هستم و امیدوارم بتوانیم شرایط بهتری برای ماندگاری نیروها در این استان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: ۹ هیئت قضایی اعزامی در شهرستان‌های استان و ۵ هئیت در مرکز استان به دنبال احصا مشکلات هستند و این مشکلات در شورای عالی قضایی مطرح و برای رفع و کاهش آنها برنامه‌های لازم تدوین خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه اقدامات رئیس جدید دادگستری استان را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان‌های تابعه دستگاه قضا در استان هرمزگان شاهد کاهش ورودی پرونده، کاهش اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری باشیم و اعتماد مردم به دستگاه قضایی به عنوان پناهگاهی برای ستمدیدگان افزایش یابد.

وی بر تعامل دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: این تعامل باید برای کاهش مشکلات مردم و تا جایی باشد که به استقلال دستگاه قضا خدشه وارد نکند.

رئیسی بر ایفای نقش مهم همه اعضا دستگاه قضا در اجرای بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: باید ضمن استفاده از تجربیات گام نخست انقلاب و شناخت کاستی ها در گام دوم همگی نقش ایفا کنیم و به عنوان امری اجرایی و میدانی به این بیانیه نگاه کنیم.

وی تشخیص حق در امر قضاوت را امری مهم برشمرد و بیان داشت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید در مسائل مختلف حق را بشناسند، به حق گرایش پیدا کنند و پای این حق نیز بایستند زیرا آنچه موجب بقا می‌شود تنها رعایت حق است.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: به قضات توصیه می‌کنم اگر پرونده‌ای رسیدگی شد و حق را شناختید پای حق بایستید و حق را به صاحبش برسانید.

کد خبر 391959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.