۳ کشته براثر تیراندازی در مراغه/ مرز خسروی به‌علت تشدید درگیری‌ها بسته شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه‌های پایانی سال، قتل یک پاکبان در مشهد، پیش‌بینی باران پنج روزه در ۲۰ استان، بسته شدن مرز خسروی به علت تشدید درگیری‌ها، جدایی مهناز افشار از رامین یاسین و کشته شدن ۳ نفر براثر درگیری خانوادگی عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در یازدهمین روز از مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم شعفی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اعلام خبر تیراندازی در مراغه گفت: تیراندازی در یک مغازه در مراغه اتفاق افتاد که طی این حادثه داماد خانواده به دلیل اختلافات خانوادگی پدرزنش و شاگرد مغازه را به قتل رساند و خودش نیز خودکشی کرد.

وی با تشریح جزئیات این تیراندازی گفت: این تیراندازی شامگاه چهارشنبه در یکی از مغازه های مراغه اتفاق افتاد و داماد خانواده با مراجعه به مغازه پدر زن خود وی را به قتل رساند؛ احتمالا این موضوع به دلیل اختلافات خانوادگی قبلی وی بوده است و همچنین در این تیراندازی شاگرد جوان مغازه نیز با اسلحه گرم به قتل رسیده است.

معاون فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه قاتل ۴۵ ساله بعداز این اتفاق خودکشی کرده است، افزود: پلیس در حال بررسی جزئیات بیشتر موضوع است.

پیش‌بینی باران پنج روزه در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا دوشنبه آینده در ۲۰ استان کشور خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طی سه روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان، جنوب استان‌های فارس و کرمان در ساعت بعدازظهر رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. بعدازظهر امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام و اوایل شب فردا جمعه در مناطقی از استان‌های یزد، اصفهان، شمال فارس، لرستان و چهارمحال و بختیاری، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین نیز رشد ابر، بارش پراکنده گاهی وزش باد و رغد و برق روی می‌دهد.

مهناز افشار از همسرش طلاق گرفت

مهناز افشار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، خبر جدایی از یاسین رامین را اعلام کرد.

او با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی تر هم بکنی.»

بسته شدن مرز خسروی به علت تشدید درگیری‌ها در عراق

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرز خسروی به دلیل درگیری در برخی شهرهای عراق از شب گذشته بسته شده است اما مرز چذابه باز است.

وی اعلام کرد: به دلیل مسائل امنیتی و درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق، مرز خسروی از شبه گذشته بسته شده اما مرز چذابه هم اکنون باز است و تردد زائران صورت می پذیرد.

قهوه افسردگی زنان را کاهش می دهد

علل افسردگی ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی و محیطی است؛ همچنین مصرف برخی از داروهای خواب‎آور باعث به وجود آمدن افسردگی می‎شود

یک دکترای روانشناسی گفت: قهوه می‎تواند خطر ابتلا به افسردگی را در زنان پایین آورد.

دکتر حسنعلی ویس‎کرمی، افزود: برخلاف تصورات گذشته، نوشیدن قهوه در صورت مصرف به اندازه می‎تواند احتمال بروز افسردگی در زنان، را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در گذشته تصور بر این بود که کافئین عامل تشدید بروز بیماری‎های روحی است؛ امروزه ثابت شده افرادی که قهوه مصرف می‎کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

۶۰ درصد از کارکنان آموزش وپرورش را بانوان تشکیل می‌دهند

فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان  وخانواده وزیر آموزش وپرورش گفت: ۵۰۰ هزار نفر از نیروهای فرهنگی آموزش وپرورش کشور را زنان تشکیل می‌دهند که ۶۰ درصد از جمعیت این وزارتخانه را شامل می‌شود.

حذف ۱۷۰هزار خانوار از لیست یارانه بگیران

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف سه دهک از افراد یارانه بگیر گفت: با تکیه بر بانک های اطلاعاتی متعدد ما با تعدادی از دهک های سه دهک بالا شروع و کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار از لیست یارانه بگیران را حذف کردیم و در مجموع ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه‌های پایانی سال

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در تدارک هستیم از ماه‌های پایانی سال و به تدریج، همسان سازی حقوق و دستمزد بازنسشتگان دورن سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر بودجه خود سازمان تا حد مقدور حل و فصل شود و از سال ۹۹ به نتیجه نهایی برسد.

شریعتمداری افزود: در صورت گشایش اعتباری که خیلی امیدواریم در بودجه سال آینده صورت گیرد موضوع همسان سازی حقوق و دستمزد بازنسشتگان کشوری هم عملیاتی می‌شود.

سهم اشتغال روستایی به بیش از  ۲۵ درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه ماه نخست امسال سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر از سه درصد کل سبد اشتغال کشور به ۲۵.۳ درصد افزایش یافت.

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می گیرند

طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند می ‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی ادامه داد: هفت میلیون نفر در سطح کشور بیمه ندارند که برای زیر پوشش بردن این افراد برنامه تشویقی نیز وجود دارد که برخورداری از یارانه بیمه سلامت از جمله آن است.

موهبتی در ادامه اظهار کرد: تاکنون ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۵۰ قلم دارو و چهار هزار و ۷۰۰ خدمت تحت پوشش این بیمه است.

پاکبان قربانی‌ فرار سارقان‌شد!

 این ماجرا سپیده دم روز گذشته هنگامی رخ داد که گشت کلانتری شهرک ناجا از طریق پلیس ۱۱۰ به اطلاعاتی دست یافت که دو سارق پژوسوار در حال سرقت قطعات داخل خودرو هستند. نیروهای انتظامی به تعقیب سارقانی پرداختند که قصد فرار از چنگ پلیس را داشتند.

دزدان به اخطارهای قانونی نیروهای کلانتری توجهی نکردند و همچنان به فرار خود در خیابان‌های خلوت شهر ادامه می‌دادند تا این که وارد حوزه استحفاظی کلانتری شهید فیاض بخش مشهد شدند. این در حالی بود که نیروهای کلانتری ۷ تیر و الهیه مشهد نیز به کمک خودروی گشت کلانتری شهرک ناجا آمدند. ماموران با شلیک تیر هوایی باز هم به دزدان اخطار دادند، ولی شلیک‌های هوایی پلیس نیز آن‌ها را وادار به توقف نکرد.

به همین دلیل نیروهای کلانتری با هدف قرار دادن وسیله نقلیه دزدان، چند تیرشلیک کردند که ناگهان یکی از گلوله‌ها کمانه و به پاکبان ۶۴‌ساله‌ای اصابت کرد که مشغول انجام وظیفه درخیابان خلوت بود! ماموران انتظامی بلافاصله به یاری فرد مجروح شتافتند، ولی این مرد پاکبان بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

پرونده خطای پزشکی در بیمارستان شهید مدنی کرج قضایی شد

سیامک جبارنیا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: پس از هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل تعزیرات حکومتی استان، خطای صورت گرفته در آزمایشگاه بیمارستان شهید مدنی کرج در رابطه با تزریق خون اشتباه به بیمار در اتاق عمل تبدیل به یک پرونده قضایی شد.

وی با بیان اینکه این گونه مشکلات از جمله خطاهایی هستند که به هیچ عنوان نباید در بیمارستان ها رخ دهد، افزود: به دلیل تکرار این مورد در طول مدت همکاری با این شرکت، خطا به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد و در حوزه معاونت درمان مورد بررسی قرار گرفت و پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کد خبر 391939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.