پلان مدیریت هماهنگی شهری می‌تواند الگویی مناسب برای شهرهای کشور باشد

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد گفت: پلان مدیریت هماهنگی شهری تدوین شده توسط پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد الگویی مناسب برای شهرهای کشور است.

به گزارش ایمنا، مجتبی فرهمند در سی و پنجمین نشست کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که روز گذشته -چهارشنبه دهم مهرماه- در تهران برگزار شد با اشاره به ایجاد کارگروه مختلف در حوزه های زیرساختی، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی در ستاد راهبردی پلان مدیریت هماهنگی شهری، اظهار کرد: مصوبات این ستاد، از اقدامات موازی در بخش‌های مختلف مدیریت شهری جلوگیری می‌کند.

وی ارتقاء سطح زندگی و افزایش کیفی و کمی خدمات شهرداری و مدیریت شهری را مستلزم مشارکت و همراهی دستگاه‌های عضو ستاد راهبردی دانست و افزود: مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در ۲۰۰ هکتار از بافت تاریخی یزد صورت گرفته است.

در این نشست مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها، پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور و همچنین معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور نیز حضور داشتند.

همچنین مقرر شد سی و ششمین نشست کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با موضوع رابطه شهرداری ها با میراث فرهنگی به میزبانی شهرداری شهر جهانی یزد در آذر ماه سال جاری برگزار شود.

کد خبر 391935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.