به کسب‌وکارهای نوآوری قرآن کریم بی‌توجه نباشیم

عضو هیئت امنا بنیاد مسابقات ایران گفت: نباید به کسب و کارهای نوآوری قرآن کریم و ظرفیت‌های هنری در این حوزه بی‌توجهی کنیم، جامعه قرآنی بیش از آنچه که هست باید به نقش خود توجه کند و قاریان ما باید اسوه‌های اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک در آئین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم، اظهار کرد: شکوه قرآنی امروز اصفهان بر اساس تمسک به آیات قرآن بوده و اصفهان شهری آراسته با کلام خدایی پر از آمرزش است. قرآن حیات بخش جان ها و کریم است قرآن نور است و به قله های پر معارف این کتاب آسمانی هیچ کسی دست پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه سوره‌های قرآن سیره زندگی ما شده است، افزود: امید را از سوره صف آموخته ایم و با سوره اسرا به معراج رفته ایم و دانستیم در کشاکش دشمنی ها علیه ما دل به کمک انبیا دهیم تا " ان الارض یرصها الی عبادی الصالحون " محقق شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، خاطر نشان کرد: قصور از تلاوت قرآن را امیدواریم خداوند بر ما ببخشد و امروز با قرآن عهد می بندیم تا از محضر این کتاب شریف غافل نشویم و با توجه به بازار گرم دنیا از حضور خدای متعال در این کتاب آسمانی غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه این آئین پایان کار ما نیست و آغازی بر دوستی با قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: ای خالق قرآن ما را به نور قرآن مأنوس بدار و در قیامت شفاعت این کتاب را نصیب ما بگردان.

۸۰ اثر کتابت قرآن کریم به دبیرخانه رسید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر و رئیس هیات مدیره مدرسه کتابت قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: بیش از ۸۰ اثر کتابت قرآن به دبیرخانه این بخش رسید و امسال از جوانان نیز برای ارائه نمونه کار دعوت شد و بانوان شرکت کننده نیز از بهترین فعالان کتابت بودند، امیدواریم شاهد برگزاری بخش کتابت در مسابقات بین‌المللی و ملی قرآن کریم باشیم.

قاریان قرآن سرمایه اجتماعی نظام هستند

مصطفی زمانیان، عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات ایران در این مراسم یادآور شد: یکی از نکات بسیار متمایز میان طراحی رویداد های معتبر بین‌المللی و مسابقات ایران نوع نگاه ما و دیگر برگزار کنندگان به نقطه پایانی مسابقات است، اگر انتظار داریم مردم از این دوره از مسابقات استقبال کنند این انتظار کاملا بجا و دقیقی است.

وی افزود: جامعه قرآنی باید خود را درگیر مسائل اجتماعی مردم کند و امروز برگزاری چنین رویدادهایی برای ما افتخار است و قاریان ما تنها یک قاری نیستند بلکه بخشی از سرمایه اجتماعی نظام هستند که می توانند در حل مسائل اجتماعی به مردم کمک کنند.  

عضو هیئت امنا بنیاد مسابقات ایران تصریح کرد: مردم ما عموما انتطار دارند در مسائل و مشکلات به سوی مراجع اجتماعی حرکت کنند و مشکلات خود را حل کنند، برگزیدگان این دوره از مسابقات هر کدام یک رسانه هستند و نباید از نقش و رسالت خود در حل مشکلات اختصاصی قرآنی غافل باشند.

زمانیان تصریح کرد: ما پوشش گسترده‌ترین جامعه مخاطب را در جامعه قرآنی بر عهده داریم و در قبال تک تک آحاد ملت ایران باید احساس مسئولیت کنیم و کم کاری نداشته باشیم و نباید به کسب و کارهای نوآوری قرآن کریم و ظرفیت‌های هنری در این حوزه بی‌توجهی کنیم، جامعه قرآنی بیش از آنچه که هست باید به نقش خود توجه کند و قاریان ما باید اسوه‌های اجتماعی باشند.

به گزارش ایمنا، اسامی برترین‌های بخش قرائت تحقیق از چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم به شرح ذیل است:

سید حمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحد امین از تهران، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مختار دهقان از خراسان رضوی، سید مصطفی از حسینی قزوین، سید جاسم موسوی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، وحید خزایی از تهران، مهدی شایق از یزد، مسعود موحدی راد از تهران، مجتبی محمد بیگی از تهران، حسن حکیمی از تهران، امید حسینی نژاد از خراسان رضوی، محسن قاسمی از تهران، حسین پور کویر از خراسان رضوی، مهدی فروغی از قم، حبیب صداقت از تهران، علیرضا مسیح پور از کهکیلویه و بویر احمد، حمید حق طلب از خراسان رضوی، رسول تمجید از اردبیل، محمدعلی عنبری از گیلان، حسین خسروی از یزد

همچنین آقایان علیرضا هاشمی نژاد، محمدعلی قربانی و حجت الاسلام و المسلمین نواب به عنوان برگزار کنندگان این دوره از مسابقات کتابت قرآن کریم، از مرضیه مبشرعالی، آرین محزون، علی آمیقی، کوثر دهقانی و محمد پورقلی زاده به عنوان برگزیدگان بخش کاتبان جوان تقدیر کردند.

زهرا میبدی، حبیب الله اسلامی، علیرضا یوسفی، زهرا شیرازی پور، زهرا نرمکی، اصغرکشاورزحداد، فاطمه مهدی زاده و مجید سعید کافی نیز به عنوان دیگر برگزیدگان این دوره از مسابقات کتابت معرفی شدند.

کد خبر 391934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.