افزایش انواع کشفیات و دستگیری سارقان در فریدن

فرمانده نیروی انتظامی فریدن گفت: تأمین امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و مردم در تأمین امنیت نقش و سهم دارند و لازم است برای حفظ آن با پلیس همراه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از شهرستان فریدن، سرهنگ مختار بهارلو امروز (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نظم و امنیت امروز کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم و حریم امنیت و مرزبانان کشور و صبر و ایستادگی خانواده معظم شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه مقوله امنیت همواره باید مورد تأکید مردم و مسئولان باشد، افزود: چرا که برای استمرار، پاسداشت و شکرگزاری از این نعمت بزرگ و الهی موجود در کشور نیازمند یادآوری امنیت هستیم تا مبادا این نعمت غیرقابل انکار دچار غفلت و فراموشی شود.

فرمانده نیروی انتظامی فریدن تأکید کرد: اهمیت به امنیت در آموزه‌های دینی، قرآن و بیانات مقام معظم رهبری سفارش شده چرا که شاکله فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به برقراری امنیت نیاز دارد.

همه دستگاه‌ها و مردم در تأمین امنیت نقش و سهم دارند

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی همواره در صدد دسیسه و فتنه انگیزی با هدف برهم زدن امنیت کشورمان هستند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با تأمین امنیت زمینه ساز اقتدار و ابهت جمهوری اسلامی در دنیا شده است، تأمین امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و مردم در تأمین امنیت نقش و سهم دارند و لازم است برای حفظ این امنیت با پلیس همراه باشند.

سرهنگ بهارلو گفت: در قانون هدف از تشکیل نیروی انتظامی حفظ امنیت کشور، آسایش عمومی،  فردی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است بنابراین جامعه نیازمند پلیس هوشمند، متخصص و مقتدر است.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته نیروی انتظامی از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه با شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" برگزار می‌شود، گفت: اگر نیروی انتظامی هوشمند نباشد نمی‌تواند مأموریت‌ها را به نحو مطلوب انجام دهد بنابراین با بهره‌برداری از تکنولوژی روز و هوشمندسازی بخش‌های مختلف برای رضایتمندی مردم تلاش می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی فریدن گفت: کار پلیس با محوریت هوشمند سازی امنیت از جمله مدل‌های نظری راهبرد پلیس است که در سال‌های اخیر به الگوی قالب و کارآمدی در فرآیند امور پلیسی تبدیل شده است.

اعتماد مردم به پلیس مهمترین دستاورد نیروی انتظامی

وی گفت: مهمترین محصول و دستاورد نیروی انتظامی اعتماد و رضایت مردم و افزایش امنیت و احساس آن است و پلیس در هفته ناجا با مفهوم شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" مرهون همکاری آحاد مختلف مردم در جامعه است.

سرهنگ بهارلو، در خصوص مهمترین اقدامات پلیس گفت: استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی در سطح شهرستان، پیشگیری از وقوع جرائم و کشف تخصصی و علمی جرائم، اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی درون و برون شهری، دستگیری متهمین و مجرمین، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین اقدامات پلیس است.

وی در خصوص خدمات پلیس در شهرستان اظهار کرد: در یکسال گذشته سه هزار و ۸۱۶ مورد تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت و ۱۴۶ بازدید از تصادفات انجام شده و شش هزار و ۲۲۰ مورد گواهینامه هوشمند، ، ۱۷۰ فقره کارت معافیت از سربازی، معافیت تحصیلی از خدمت و اعزام به خدمت سربازی و دو هزار و ۵۰۰ فقره کارت هوشمند صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی فریدن افزود: در راستای پیشگیری و مبارزه با سرقت طی عملیات‌های مختلف باندهای سرقت شناسایی و انهدام شدند، امسال انواع کشفیات ۷۹ درصد، دستگیری سارقان ۹۷ درصد، کشفیات کالای قاچاق صد درصد و دستگیری‌ها هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

اجرای ۴۸ عملیات پاکسازی با هدف مبارزه با مواد مخدر

وی گفت: امسال در راستای مبارزه با مواد مخدر ۴۸ طرح عملیاتی پاکسازی انجام و اعضای فعال تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

سرهنگ بهارلو گفت: امسال ۱۷۸ جلسه در راستای آموزش همگانی و ترویج فرهنگ ترافیک در مدارس، مساجد، ادارات، مهدهای کودک‌ و دستگاه‌های غیردولتی برگزار شده است.

برقراری ۷۲۰۰ تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال هفت هزار و ۲۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس برقرار شده که از این تعداد تماس‌ها چهارهزار و ۲۹۳ مورد منجر به عملیات و دو هزار و ۹۰۷ مورد منجر به مشاوره انتظامی شده است، امسال تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 391915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.