۷ رشته قنات شهر چرمهین مقاوم‌سازی شد

شهردار چرمهین گفت: هفت رشته قنات قابل استفاده در این شهر وجود دارد که با مشارکت بهره‌برداران و جهاد کشاورزی پنج رشته آن‌ها مقاوم سازی شد و دو رشته دیگر نیز در آینده مقام‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، شهاب ثابت‌راسخ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قنات‌ها در گذشته سهم زیادی در زندگی مردم شهرها داشته است، اظهار کرد: این سازه در گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده آب شرب و کشاورزی مطرح بوده و باعث آبادانی محیط پیرامونی خود می‌شده است.

وی با بیان اینکه با توسعه زندگی شهری، استحصال آب و انتقال آن به صورت مکانیزه استفاده از آب قنوات را در صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی کاهش داد،  خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر بعضی از قنات‌ها دیگر مورد استفاده نبود و با گسترش مناطق شهری چرمهینبر روی برخی از آنها ، ساخت و سازهایی انجام شد که احتمال ریزش دارد و چنانچه برای آن‌ها چاره‌اندیشی نشود برای شهر و شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌کند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: فرونشست زمین بر اثر خشک شدن برخی قنات‌ها یا تغییر راه‌های فرعی و اصلی انتقال آب مسئله مهمی بود که باید مورد توجه مدیریت شهری چرمهین قرار می‌گرفت از این رو با مشارکت بهره‌برداران و جهاد کشاورزی لنجان برای مقاوم‌سازی قنات‌های شهر اقدام شد.

ثابت‌راسخ ادامه داد: هفت رشته قنات قابل استفاده در شهر چرمهین وجود دارد که با مشارکت بهره‌برداران و جهاد کشاورزی پنج رشته آن‌ها مقاوم‌سازی شد و مقام‌سازی دو رشته قنات دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری با خرید مصالحی چون گوم و کول مورد نیاز و در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات، زمینه لازم را برای رفع خطرات احتمالی و فرونشست قنات‌ها فراهم کرد.

کد خبر 391905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.