نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج منتشر شد

مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج گفت: دستیابی به شناخت صحیح از وضعیت کلی و موجود شهر سنندج، دسترسی به ابزاری برای ارزیابی عملکرد گذشته و حال، برنامه‌ریزی جهت حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری و تدوین راهنمای آماری در امر پژوهش از مهم‌ترین اهداف تدوین و انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج است.

به گزارش ایمنا، کتایون خراسانزاد با اشاره به انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج، اظهار کرد: امروزه آمار و اطلاعات به پیش‌نیاز هرگونه تصمیم و برنامه‌ریزی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بدون شک تبدیل چالش‌های پیش روی مدیریت به مسائل دارای راه حل و سپس بهره‌مندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری، نیازمند اشراف بر وضعیت موجود است و در این میان اصلی‌ترین ابزار انجام تحلیل و ارائه راه حل پایدار نظام‌مند و متکی بر آینده‌نگری آمار و اطلاعات است.

خراسانزاد افزود: با هدف تهیه و تدوین کتاب آمار نامه فایل‌های خام از اوایل آذر ماه سال گذشته برای ۴۸ دستگاه، ارگان، سازمان و نهاد استانی و شهرستانی جهت تکمیل فرستاده شد و پس از جمع‌بندی اطلاعات اقدام لازم در خصوص تدوین کتاب آمارنامه شهر سنندج آغاز شد.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج از انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج خبر داد و تصریح کرد: دستیابی به شناخت صحیح از وضعیت کلی و موجود شهر سنندج، دسترسی به ابزاری برای ارزیابی عملکرد گذشته و حال، برنامه‌ریزی جهت حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری و تدوین راهنمای آماری در امر پژوهش از مهم‌ترین اهداف تدوین و انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج است.

وی چارچوب کلی و الگوی تدوین آمارنامه شهر سنندج را سالنامه‌های آماری مرکز آمار ایران عنوان کرد و افزود: این مرکز آن را به تفکیک استان‌ها منتشر می‌کند، اما آمارنامه شهر صرفا آمار و اطلاعات مربوط به شهر را پوشش می‌دهد بنابراین در برنامه‌ریزی شهری قابل ارجاع است.

خراسانزاد خاطرنشان کرد: محتوای آمارنامه شهر سنندج شامل آمار و اطلاعات سال ۹۶ و ۹۷ و دارای ۱۶ فصل است.

وی تصریح کرد: سرزمین و آب و هوا، جمعیت، مدیریت شهری، نیروی انسانی، کشاورزی، جنگلداری و شیلات، صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و برق، مسکن و ساختمان، بازرگانی و هتلداری، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، بهزیستی و تامین اجتماعی، امور قضایی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و کتابخانه به پیوست جغرافیایی تاریخی سنندج از فصول مختلف این آمارنامه است.

کد خبر 391901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.