برهم خوردن بازار دلیل بر کنار گذاشتن اخلاق نیست

یک جامعه شناس اقتصادی گفت: اگرچه برهم خوردن اوضاع بازار توسط ‎دولت یکی از دلایل رواج بی‌اخلاقی در حوزه کسب‌وکار است اما این دلیل اصلی و کافی نیست که فرد بخواهد اخلاق را کنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در توییتر به نقل از علی اصغر سعیدی، جامعه‌شناس اقتصادی نوشت:

"علم حقوق نمی‌تواند فضای کسب‌وکار را اخلاقی‌تر کند. حقوق و قانون لازمه ادامه حیات اجتماعی است و می‌تواند بازدارنده باشد اما اعتمادآفرین نیست. باید ارتباط نسلی بازاری‌های قدیمی با جوانترها برقرار شود.

‏اگرچه برهم خوردن اوضاع بازار توسط ‎دولت یکی از دلایل رواج بی‌اخلاقی در حوزه کسب‌وکار است اما این دلیل اصلی و کافی نیست که فرد بخواهد اخلاق را کنار بگذارد. بالاخره افرادی هستند که در چرخه‌های رانت‌خیز، سالم می‌مانند.

‏تحولات شدید اجتماعی باعث تغییر مرز نُرم‌های اخلاق می‌شود؛ از این جهت افراد باتجربه و قدیمی از حوزه کسب‌وکار خارج‌ شده و افرادی بدون تعلق‌ خاطر وارد می‌شوند. البته در دنیا وضعیت ‎اخلاق کسب‌وکار درگیر بحران شده و اعتماد عمومی به بازارهای مدرن خیلی پایین‌تر از کسب‌های قدیمی است.‎"

کد خبر 391897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.