با تئاتر می‌توان اسطوره‌ها را به جوانان معرفی کرد

رییس فرهنگسرای پایداری گفت: با تئاتر می‌توان شهدا و اسطوره‌ها را به جوانان شناساند تا متوجه شوند شهدایی مانند شاهرخ چه فداکاری ها و ایثارهایی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رونمایی از پوستر تئاتر شاهرخ شامگاه گذشته _ چهارشنبه ۱۰ مهرماه_ برگزار شد. در این مراسم سعید صرامی با بیان اینکه خوشحالیم که می توانیم به معرفی شهدا با زبان هنر بپردازیم، اظهار کرد: با تئاتر می‌توان شهداو اسطوره ها را به جوانان شناساند تا متوجه شوند شهدایی مانند شاهرخ چه فداکاری ها و ایثارهایی کرده‌اند.

رییس فرهنگسرای پایداری ادامه داد: شهدایی مانند شاهرخ اگر با زبان هنر معرفی شوند اسطوره هایمان را معرفی می‌کنیم اما اسطوره سازی‌هایی که در غرب صورت می‌گیرد واقعیت نیستند درحالی که اسطوره های ما واقعی هستند.

صرامی اضافه کرد: به طور مثال سال گذشته شهید زرین به عنوان بهترین تک تیرانداز معرفی شد و مردم به واسطه تئاتر این شهید را که لقب لشکر پیاده را به خود گرفته است، شناختند.

وی خاطرنشان کرد: باید از جوانان و نوجوانانی که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت کنیم تا این حوزه بتواند فعالیت های بیشتری داشته باشد.

حمایت از تئاتر در اصفهان سخت است

در ادامه این مراسم فرید صلواتی با بیان اینکه جنگ تنها موضوعی است که هیچ وقت قدیمی نمی شود، اظهار کرد: هرجای دنیا که نگاه کنید هنوز  "نجات سرباز رایان" دارای اهمیت است؛  چیزی که مهم است برداشت ما از جنگ است.

مدیرعمارت هنرمند ادامه داد: فضاسازی به صورت طنز در آثار دفاع مقدس نخستین بار در  فیلم "لیلی با من است" دیده شد مثال دیگر "از کرخه تا راین" است که از زاویه دید متفاوت به جنگ پرداخت و تنهایک قشرخاصی هستند که رو به موضوع های تکراری بردند.

وی تصریح کرد: کار محمد رادمهر در تئاتر موضوع خاصی است. پرداختن به شاهرخ زرقام من را یاد مجید سوزوکی انداخت و منتظر هستیم تا این اثر متفاوت را روی صحنه ببینیم.

کد خبر 391867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.