چالش آتش‌نشانی دهاقان در بافت فرسوده

شهردار دهاقان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات محله‌های بافت فرسوده این شهر، گفت: در دو ماه گذشته ساختمانی در این بافت دچار آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان برای مهار آن مجبور به تخریب ساختمان دیگر برای دسترسی به محل حادثه شدند.

نادر بدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از دهاقان از انجام ۲۸۶ عملیات آتش‌نشانی در شش ماه گذشته در این شهر خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به کمبود نیرو وخودرو احداث ایستگاه دوم آتش‌نشانی در شهر لازم است.

وی با اشاره به نبود ساختمان مدیریت بحران در دهاقان، گفت: برای تصمیم‌گیری و اقدامات پیشگیرانه و یا حین وقوع حوادث مجبور به برگزاری جلسات در فرمانداری یا ساختمان آتش‌نشانی هستیم.

شهردار دهاقان با اشاره به کاهش روند اجرایی عملیات مقاوم‌سازی سیل‌بند جنوب این شهر به دلیل کمبود اعتبارات، خاطرنشان کرد: در زمینه منازل ساخته شده در حریم رودخانه نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، زیرا از طرفی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بعضی ساختمان‌ها را ستاره‌دار اعلام کرده و از طرف دیگر ورود خودروهای امدادی به بعضی کوچه و محله‌ها دشوار است.

بدریان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات محله‌های بافت فرسوده دهاقان تصریح کرد: در دو ماه گذشته ساختمانی در این بافت دچار آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان برای مهار آن مجبور به تخریب ساختمان دیگر برای دسترسی به محل حادثه شدند.

وی از کمبود نیروهای امدادی آموزش‌دیده در مواقع بحران خبر داد افزود: مسئولان شهرستان و استان باید حمایت بیشتری از آموزش نیروهای امدادی این شهر داشته باشند.

شهردار دهاقان با بیان اینکه ۲۰۰ خانوار در محدوده رودخانه شور ساکن هستند، اظهار کرد: یکی از پل‌های احداث شده در این محدوده، پل "برآفتاب" است که در دهه ۶۰ با تلاش شهروندان احداث شده و اکنون پایه‌های آن کاملا فرسوده شده و خطر ریزش دارد، البته برای رفع این مشکل نیز تاکنون اقداماتی همچون حذف نرده‌ها جهت عبور و مرور بهتر خودروها انجام شده است، اما نیاز به بررسی و اقدامات دیگر دارد.

کد خبر 391863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.