فاصله سرانه فضای سبز کرمانشاه با استاندارد چه قدر است؟

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به جمعیت میلیونی شهر کرمانشاه، باید چهار میلیون مترمربع فضای سبز در سطح شهر باشد تا سرانه فضای سبز شهری به عدد استاندارد برسد.

فرامرز رحمتیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه بیش از هشت مترمربع به ازای هر شهروند است که باید آن را به عدد استاندارد که ۱۲ مترمربع است، رساند، اظهار کرد: ساخت پارک‌های محلی در مناطقی که از نظر سرانه فضای سبز نسبت به سایر مناطق  کمتر برخودار است و همچنین کاشت گونه‌های گیاهی مختلف در اداره‌ها و مدارس در راستای رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت میلیونی شهر کرمانشاه، باید چهار میلیون مترمربع فضای سبز در سطح شهر باشد تا با رساندن سرانه فضای سبز به استاندارد ۱۲ مترمربعی، توزیع عادلانه­‌ای در این خصوص انجام شود.

رحمتی‌زاده تصریح کرد: هزینه‌های بسیار بالای نگهداری فضای سبز، طولانی شدن اجرای طرح‌ها، تامین منابع مالی، تخریب فضای سبز به دلیل تعریض معابر و تخریب باغات و تغییر کاربری‌های ناشی از این اراضی، از مهم‌ترین مشکلات فراروی فضای سبز شهری است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به چند پروژه شاخص این سازمان، گفت: تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به دلیل قرارگیری در مسیر شهرک‌های تعاون، رودکی، معلم، باغ ابریشم و طاق بستان، مسیر ارتباطی دانشگاه رازی و علوم پزشکی، بیمارستان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و قرارگیری در کریدور شمالی- جنوبی و غربی - شرقی استان در ترانزیت کالا و مسافر به استان‌های همجوار و نیز مسیر زیارت عتبات عالیات به عنوان یک پل ارتباطی نقش بسیار مهمی در استان ایفا می‌کند که این امر موجب افزایش تردد در این محور می‌شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمانشاه در سال جاری، با احداث فضای سبز واقع در ضلع شرقی تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) به متراژ ۱۵ هزار مترمربع با همکاری عملیات اجرایی واحد فضای سبز منطقه یک شهرداری و همچنین احداث فضای سبز واقع در ضلع غربی تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به متراژ ۱۱ هزار مترمربع با نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و عملیات اجرایی واحد فضای سبز منطقه هفت شهرداری را به پایان رسانده است.

رحمتی‌زاده از اتمام پروژه احداث فضای سبز واقع در ضلع شمالی و شمال شرقی تقاطع غیرهمسطح مدافعان حرم به متراژ شش هزار و ۲۰۰ مترمربع با نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و عملیات اجرایی واحد فضای سبز منطقه دو شهرداری و احداث فضای سبز واقع در ضلع جنوبی و جنوب غربی تقاطع غیرهمسطح مدافعان حرم به متراژ پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع با نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و عملیات اجرایی واحد فضای سبز منطقه هشت شهرداری خبر داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه پارک کوهستان که در شمال شهر کرمانشاه و در نزدیکی مجموعه تاریخی طاق‌بستان قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: این پارک از بزرگترین و زیباترین پارک‌های غرب ایران است که با داشتن دو آبشار و شب‌هایی بسیار زیبا با نورپردازی‌هایی بی‌نظیر یکی از نقاط گردشگری کرمانشاه محسوب می­شود که همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. از بالای این پارک، شهر کرمانشاه به شکلی فوق‌العاده زیبا نمایان است.

وی افزود: پروژه احداث آبشار سوم پارک کوهستان به ارتفاع ۹۰ متر از سطح آسفالت در سالجاری به اتمام رسیده است.

رحمتی زاده اظهار کرد: شهروندان باید به زیبایی فضاهای شهری اهمیت داده و در امر توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری با مسئولان همراه باشند تا همگان بتوانند از ثمرات توسعه فضای سبز برخوردار شوند.

کد خبر 391861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.