تنظیم بودجه سال ۹۹ بر اساس نیاز محلات و نظرات نخبگان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: محله محوری و توسعه محوری بر اساس نظرات نخبگان محلات برای تنظیم بودجه سال ۹۹ جز مهم ترین برنامه ها است.

به گزارش ایمنا، مجید فراهانی، اظهار کرد: شهر تهران با داشتن ۱۰ درصد جمعیت کشور، ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی را دارد و ۵۰ درصد سپرده های مالی را داشته همچنین ۵۰ درصد مالیات کل کشور از تهران اخذ می شود و بدین ترتیب ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد. فعالیت شهرداران مناطق و نواحی در این عرصه می تواند حائز اهمیت باشد.

وی افزود: این اجلاس فرصت مناسبی برای انتقال تجارب بین بخشی و بین نواحی است، برای اینکه بتوان از منظر هم اندیشی و تشکیل جلسات و کمیسیون های مختلف راه حل های مشترک را برای رفع مشکلات جست و جو کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرایط خاصی که کشور در آن قرار دارد، عنوان کرد: کشور تحت تحریم های سخت است و درآمدهای ملی کاهش پیدا کرده و به تبع آن از درآمدهای شهر تهران کاسته شده بنابراین راهی نداریم و باید با هم اندیشی یکدیگر راه حلی برای مهم ترین چالش امروز تهران جست و جو کنیم. 

فراهانی با اشاره به راه حل های موجود برای برون رفت از چالش های پایتخت عنوان کرد: یکی از راه حل های موجود، جذب سرمایه گذاری و جذب مشارکت مردم در حوزه اقتصادی است. به میزانی که اعتماد در میان سرمایه گذاران ایجاد کنیم و فرصت های سرمایه گذاری را در محله خودمان به سرمایه گذاران بشناسیم و اعتماد ایجاد کنیم، می توانیم به جذب سرمایه نائل شویم و سرمایه گذار با مشارکت در پروژه ها می تواند محلات را توسعه دهد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد: کاهش هزینه ها از دیگر محور هاست. امروز شهر تهران بر اساس آمارها، گران اداره می شود. به میزانی که بتوانیم هزینه ها را کاهش بدهیم، به همان میزان موفق خواهیم بود. جلب مشارکت نخبگان و شورایاران و نهادهای محلی برای توسعه محله از دیگر موارد است. 

فراهانی عنوان کرد: محله محوری و توسعه محوری بر اساس نظرات نخبگان محلات برای تنظیم بودجه سال ۹۹ جز مهم ترین برنامه های شورای اسلامی شهر تهران در سند توسعه برنامه سوم است. پیش بینی شده سند توسعه محلات با مشارکت شورایاران و نخبگان محله تنظیم شود. 

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: باید مهم ترین مشکل محله با مشارکت نخبگان و نهادهای مردمی احصا و ده اولویت اصلی توسعه محله لیست شود تا بتوانیم با رفع مشکل خرد محلات، رضایت شهروندان را ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه شهر تهران متعلق به مردم است، یادآور شد: مردم مالک شهر هستند و با پرداخت عوارض خود شهر را اداره می کنند از این رو رضایت مردم، محوری ترین مسئله در فعالیت های همه است. 

فراهانی به شهرداران نواحی تاکید کرد: باید بررسی شود چگونه 10 مشکل اصلی محلات رفع شود تا در مناطق لیست شود و در نهایت در بودجه سال ۹۹، تخصیص بودجه به اصلی ترین مشکلات محلات اختصاص پیدا کند، همچنین باید ارتباط تنگاتنگ شهرداران نواحی با نخبگان محلات برقرار شود از این رو لازم است جلساتی در سطح محله داشته باشید تا مهم ترین مشکلات برای تنظیم بودجه احصا شود.

منبع: فارس

کد خبر 391846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.