نمره مردم به شهرداری ها قابل قبول نیست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: بر اساس سنجش میزان رضایت مردم میانگین نمره احراز شده توسط شهرداری ها ۶۱.۱۶ از ۱۰۰ بوده است که این نمره با توجه به خدمات زیاد شهرداری ها قابل قبول نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از مهدی جمالی نژاد در نشست تخصصی شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران در جمع شهرداران مناطق، نواحی و مدیران شهرداری پایتخت اظهار کرد: این نظرسنجی در راستای اجرای بند ۶ ماده ۱۸ تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب ۹ بهمن ماه ۹۵ شورای عالی اداری ابلاغی رییس جمهوری انجام شد و برای نخستین بار این طرح در سطوح ملی و استان در اسفند سال ۱۳۹۷ انجام گرفت.

وی با اشاره به لزوم به‌روزرسانی قوانین شهرداری‌ها گفت: قوانین حوزه مدیریت شهری با توجه به سابقه فعالیت شهرداری‌ها و تحولات موجود نیازمند به‌ روزرسانی است، البته اقدامات خوبی در این دولت و با تشکیل کمیسیون خاص امور کلان شهر تهران و سایر کلان شهرها دولت صورت گرفته و دردست اقدام است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یکی از اصلی‌ترین مسائل شهر تهران را تداخلات مرزی مناطق و نواحی پیرامونی با شهرستان‌های اطراف دانست و گفت: این مسأله موجب بروز برخی تعارضات در حوزه مسئولیتی این شهرداری‌ها با حوزه مسئولیتی فرمانداری و بخشداری شهرستان‌های همجوار شده است و در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات فی مابین در کاهش حداکثری آن بکوشیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به جمعیت پذیری بالای شهرهای پیرامونی تهران و اثرات آن بر شهر تهران تصریح کرد: جمعیت بسیار زیاد شناور تحمیل شده از این شهرها بر تهران و استفاده آنها از سرانه‌ها و امکانات این شهر منجر به بالا بردن هزینه نگهداری بر شهرداری تهران شده است.

وی افزود: با توجه ویژه به زیرساخت‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهرها باید از تحمیل این بار جمعیتی و هزینه‌های ناشی از آن بر پایتخت جلوگیری شود.

جمالی‌نژاد با مهم دانستن جایگاه شهرداران مناطق پایتخت تاکید کرد: حس تعلق از محلات آغاز می‌شود و تحقق محله محوری، که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات شهرداران مناطق برمی‌گردد و زمانی که شهرداران مناطق و نواحی بتوانند حس تعلق را در شهروندان بالا ببرند، افزایش حس تعلق باعث می شود انسجام شهروندان افزایش پیدا کند و در نهایت همبستگی اجتماعی ارتقاء پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی کشور تامین می‌شود.

کد خبر 391838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.