تجمع مردم"چنار محمودی" درپی ابتلا ۱۰ نفر به ایدز/ خواننده ‌معروف به افسادفی‌الارض متهم شد

خودکشی یک زندانی در بند روحانیت زندان اوین، محموله میلیاردی کالای قاچاق در"سمیرم"، اتهام خواننده معروف به فساد فی الارض، افزایش ۱۵۳درصدی خودروهای کشور طی ۱۲ سال ، آموزش ۵ میلیون سفیر سلامت در کشور و حمله یک بیمار خشمگین به پزشک در دزفول عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در دهمین روز از مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی انتشار خبری در شبکه‌های مجازی درخصوص روستای «چنار محمودی» از روستاهای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مبنی بر احتمال ابتلای حدود ده‌ نفر به ویروس اچ ای وی، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع در دست بررسی است.وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد.

همچنین نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای ده نفراز اهلای روستای چنار محمودی در استان چهارمحال و بختیاری رابه ایدز تایید کرد و گفت: این افراد از طریق حجامت و تست دیابت مبتلا نشده اند.

به گفته یک منبع آگاه برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

وی مدعی شد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.

محموله میلیاردی کالای قاچاق در"سمیرم"

سرهنگ "سهراب قرقانی" فرمانده انتظامی شهرستان "سمیرم" از کشف یک محموله شامل انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو۱۰۰ بطری روغن ذرت ، ۱۹۱ بسته کاپوچینو،۳۵۳ بطری شکلات صبحانه، ۳۶ قوطی کره بادام زمینی،۴۰ بسته شیر فندق ، ۲۰بطری مایع لباسشویی،۱۲۰ بطری سس، ۹۶ بسته بیسکویت، ۹۶ قوطی شیر عسل، ۴ هزار و ۵۶۰قوطی نوشیدنی، ۸ بسته آدامس، ۴۷ بسته قرص جوشان و ۲۴ بسته رشته سوپ خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خودرو مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد بیان داشت: محموله و خودرو توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

خودکشی یک زندانی در بند روحانیت زندان اوین

روزنامه قانون نوشت: یکی از زندانیان در بند روحانیت زندان اوین به دلیل زندگی سخت زندانیان و خانواده‌های‌شان خود را کشت؛ این روزنامه جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع مالی است

محمد شریعتمداری وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگانو متوازن سازی پرداختی مستمری صندوق تامین اجتماعی با کشوری، گفت: در قانون به صراحت به همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره شده است، اما برای اجرای آن نیازمند منابع مالی هستیم.

وی افزود: در قانون بودجه امسال عدد پیش بینی شده حداکثر توانی که برای سازمان بازنشستگی ایجاد کرده است همسان سازی به میزان ۱۴ تا ۱۸ درصد متناسب با حقوق دریافتی است. همسان سازی حقوق بازنشستگان حق غیرقابل انکار افراد است و شرط آن تامین اعتبار مالی از طریق بودجه عمومی است.

وزیرکار گفت: برآورد اولیه ما این است که براساس حقوق‌های سال قبل ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود تا این خدمت را به بازنشستگان داشته باشیم. با توجه به وضعیت بودجه عمومی، شرایط نظام سلطه و محدودیت‌های کشور تمام تلاش خود را برای اجرای آن به‌کار گرفته‌ایم.

بیمار خشمگین بینی پزشک را شکست

بیمار خمشگین در دزفول که برای درمان به یکی از مراکز بهداشتی درمانی این شهر مراجعه کرده بود هنگام تجویز دارو با پزشک درگیر او را کتک زد.

رضا پورآیین، رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: دیروز یکی از بیماران در شهر سیاه منصور از توابع بخش مرکزی دزفول با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی این شهر و ویزیت توسط پزشک عمومی بدلیل دخالت در تجویز دارو با پزشک مربوطه درگیر شد.

وی افزود: فرد بیمار خواستار تجویز داروهای خاصی شده بود ولی پزشک تجویز چنین داروهایی را تشخیص نداد که همین موضوع موجب خشم بیمار و حمله به پزشک و شکستن بینی وی شد.

وی با بیان اینکه فرد بیمار پس از مجروح کردن پزشک اقدام به فرار کرده است، گفت: فرد مورد نظر شناسایی شده و حراست و امور حقوقی پیگیر موضوع هستند.

محسن لرستانی به «افساد فی‌الارض» متهم شد

یک وکیل دادگستری از صدور کیفرخواست برای محسن لرستانی -خواننده- به اتهام افساد فی‌الارض و ارجاع پرونده او به دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد.

سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در این باره اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

وی افزود: پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.

۱۹ هزار نفر از نیروهای نهضتی شرایط شرکت در آزمون استخدامی را دارند   

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به دو مصوبه ۹۵ و مصوبه ۹۷ گفت: ۱۶ تا ۱۹ هزار نفر از نهضتی ها، شرایط شرکت در آزمون استخدامی نیروهای «حق التدریس، پیش دبستانی و نهضتی ها» مصوب مجلس را دارند.

دکتر شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: براساس مصوبه سال ۹۵ نیروهای نهضتی ما حق التدریسی می شوند و براساس مصوبه سال ۹۷ نیروهای ما مثل نیروهای حق التدریس می توانند در آزمون شرکت نموده و استخدام  شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی بدون آزمون و آموزش دهندگان با آزمون استخدام می شوند اظهار داشت: ۱۶ تا ۱۹ هزار نفر شرایط شرکت در آزمون استخدامی نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی و نهضتی ها را دارند.

افزایش ۱۵۳درصدی خودروهای کشور طی ۱۲ سال

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به آمارهایی از تعداد خودروها، موتور سیکلت‌ها، گواهی‌نامه‌های رانندگی و جان باختگان تصادفات رانندگی گفت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودروها در ایران ۱۵۳ درصد، تعداد موتور سیکلت‌ها ۱۲۰ درصد و تعداد گواهی‌ نامه‌های رانندگی ۱۰۲ درصد رشد داشته‌ است و این در حالی است که شمار جان باختگان حوادث رانندگی در کشورمان به ازای هر دو هزار خودرو که یک استاندارد بین‌المللی است ۳۷.۶ درصد کاهش داشته است.

هادیانفر با بیان این که سوانح ترافیکی در ایران به ازای هر جانباخته حدود ۵ میلیارد تومان خسارت بر جای می‌گذارد گفت: ما برای حل این مسائل تلاش کردیم تا از ظرفیت همیاران پلیس کمک بگیریم. در همین راستا ۱۱ میلیون دانش آموز به عنوان همیار پلیس فعال هستند و بالغ بر ۱۰۰ هزار معلم نیز به عنوان فرهنگ یار ترافیک با پلیس مشارکت دارند.

۴مصدوم براثر برخورد کامیون با پژو ۴۰۵

سرهنگ" جواد خرسند" فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از توابع خراسان رضوی از برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه سواری پژو۴۰۵ با ۴ مصدوم خبر داد و گفت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه کافی به جلو توسط راننده کامیون اعلام شده است.

۵۶ درصد ایرانی ها بی تحرک هستند

دکتر شهرام رفیعی فربا سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: ۱۰.۴۷ درصد ایرانی ها مصرف نمک زیاد دارند که با مصرف زیاد نمک و افزایش فشارخون، میزان سکته قلبی و مغزی نیز بالا خواهد رفت. با کاهش مصرف نمک به کمتر از ۵ گرم در روز، می توان میزان سکته قلبی و مغزی را به یک سوم در جامعه کاهش داد.

 همچنین نتایج این بررسی حاکی از آن است که ۵۶.۳۶ درصد از مردم کشورمان بی تحرک هستند، ۲۲.۷۵ درصد چاق هستند.

۱۷ درصد ایرانی ها میوه به میزان مناسب مصرف می کنند

دکتر شهرام رفیعی فر افزود: انتظار می رود هر ایرانی بالغ، حداقل ۳ واحد سبزی و ۲ واحد میوه در روز مصرف کند در حالی که تنها ۱۷.۲ درصد از مردم میوه به میزان مناسب مصرف می کنند و درصد افرادی که سبزی به میزان مناسب مصرف می کنند ۴۲.۱۳ است.

۱۳ درصد ایرانی‌ها فست فود مصرف می کنند

وی بیان کرد: یکی از عوامل خطر در رژیم غذایی، مصرف فست فودهاست که متاسفانه در کشورمان رایج شده است.بطوریکه  ۱۲.۷۷ درصد مردم فست فود مصرف می کنند و همانگونه که می دانیم فست فودها حاوی موادی است که برای سلامتی مضر هستند. ۱۰ درصد ایرانیان سیگار مصرف می کنند (۰.۹۳ درصد از زنان و ۲۰ درصد از مردان)

۲۷ درصد ایرانی ها دچار چربی خون بالا هستند

وی اظهار داشت: نتایج مطالعه بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر آن در کشورمان در سال ۱۳۹۵ نشان می دهد ۱۱.۹۲ درصد افراد جامعه از بیماری دیابت رنج می برند، ۲۷.۹۶ درصد افراد تری گلیسرید بالا دارند و شیوع فشارخون بالا در ایرانیان ۲۶.۴ درصد است که دلیل اصلی آن مصرف بیش از حد نمک گزارش شده است.

آموزش ۵ میلیون سفیر سلامت در کشور

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون سفیر سلامت خانوار تربیت شده اند و تلاش می شود تا با افزایش کیفیت آموزش و توسعه مشارکت سفیران سلامت در ارایه مراقبت های بهداشتی، شاهد ارتقای عادلانه سلامت در جامعه باشیم.

کد خبر 391829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.