فاز دو پارک نماز اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز از افتتاح فاز دو پارک نماز به نام سایه، به مساحت شش هکتار با اعتبار پنج میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید برزگر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص منطقه پردیس تئاتر شیراز است، اظهار کرد: پردیس تئاتر شیراز شامل سه سالن تئاتر با تمام امکانات کامل است که در زمینی به مساحت شش هزار متر در اطراف میدان نصر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین پردیس تئاتر شیراز پیش از این قرار بود تبدیل به مجتمع تجاری شود، اما به ساخت پردیس تئاتر اختصاص یافت، گفت: کلنگ این پروژه با هشت میلیارد تومان اعتبار اولیه امسال به زمین زده شده و تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، تصریح کرد: در راستای شیراز شهر دوستدار کودک‌بخشی از فاز دوم پارک سایه به پارک تخصصی کودک تبدیل می‌شود؛ تلاش کردیم آن را مناسب با کودکان بسازیم البته سعی می‌کنیم به جای وسایل بازی تکراری مثل تاب و سرسره در این پارک از امکانات و تجهیزاتی جدید برای سرگرمی و بالا رفتن سطح معلومات کودکان استفاده کنیم.

برزگر اضافه کرد: این پروژه با پنج میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود که با احداث آن مساحت این پارک به ١٠ هکتار افزایش می‌یابد؛ به دلیل خطرات احتمالی سیل در این منطقه حوضچه آرامش نیز در این پارک در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مسیر کوه راه پارک نیز از گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: ادامه مسیر در آینده احداث خواهد شد.

پارک رضوی توسعه می‌یابد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز از ساخت هشت کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و توسعه پارک رضوی به عنوان برخی دیگر از پروژه‌های سطح منطقه یاد کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که مردم منطقه بارها به آن اعتراض داشتند باغی سه هکتاری تحت عنوان "سهراب سپهری" بود که به محل تجمع افراد ناباب تبدیل شده بود و به دلیل انبوه درختان آن به جنگل سهراب معروف شده بود که این محل را ساماندهی و تبدیل به یک باغ ایرانی تحت عنوان باغ سهراب کردیم که به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مشکلات نقاط آبگیر شناسایی و رفع شده است

وی درباره رودخانه خشک افزود: طبق قانون متولی رودخانه آبفا است اما هر سال ۱۰ درصد از منابع ما صرف ساماندهی و لایروبی رودخانه خشک می‌شود و سال قبل نیز ٧٠ هزار متر مربع در این رودخانه کار کردیم که ۴٠ هزار مترمربع مربوط به لایروبی بود و امسال هم تا کنون دو کیلومتر دیوارگذاری کردیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز با بیان اینکه برای اقدامات پیشگیرانه سیل، ١٧ کیلومتر مسیر کانال‌های منطقه را بررسی و اعتباری را هم صرف ساماندهی این کانال‌ها کردیم، اظهار کرد: تصمیم داریم شش کیلومتر کانال آب‌های سطحی دیگر به منطقه اضافه کنیم تا شاهد آب‌گرفتگی دوباره در این مناطق نشویم.

کد خبر 391815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.