مسیر سبز بر فراز ایستگاه راه‌آهن هنگ کنگ

مسیری سبز و منحنی شکل بر فراز ایستگاه راه‌آهن جدید West Kowloon در هنگ کنگ چین، هر روزه میزبان بسیاری از مردم این شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی که بین معماران چین برای طراحی یک ایستگاه راه‌آهن جدید در هنگ کنگ برگزار شد، طرح پیشنهادی بی‌نظیر معماران شرکت معروف Aedas به عنوان طرح برتر انتخاب شد. ایستگاه راه‌آهن West Kowloon  که در سپتامبر ۲۰۱۸ به طور رسمی در یکی از مناطق فرهنگی-هنری به همین نام West Kowloon در منطقه ساحلی هنگ کنگ افتتاح شد، مسیر شهرهای گوانگ‌ژو-شنگژن-هنگ‌کنگ را با مسافت ۱۴۲ کیلومتر به پکن پایتخت کشور چین، در دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری این مسیر، وصل می‌کند.

پشت‌بام منحنی‌شکل ایستگاه راه‌آهن West Kowloon پوشیده از درختان، بوته‌ها و گل‌های زیبایی‌ است که پلکان‌هایی طویل را محاصره کرده است. ایستگاه راه‌آهن فوق ساختمانی شیب‌دار و منحنی شکل است که بازدیدکنندگان پس از عبور از پلکان‌های پشت‌بام،  به مرتفع‌ترین قسمت آن می‌رسند و با ایستادن در میدان احداث شده در قسمت بالایی می‌توانند چشم‌اندازهای بی‌نظیر بندر ویکتوریا را نظاره کنند.

ارتفاع کلی ایستگاه راه‌آهن حدود ۵۰ متر است و به دوقسمت ۲۵ متری تقسیم شده است؛ ۲۵ متر از ایستگاه از سطح زمین به آسمان امتداد یافته است و  ۲۵ متر از آن در زیر زمین واقع شده است. قسمت زیرزمینی ایستگاه شامل ۱۵ مسیر قطار است که از این تعداد ۹ مسیر به سفرهای طولانی و ۶ مسیر به سفرهای فوری اختصاص داده شده است.

ایستگاه ‌راه‌آهن عظیم Wood Kowloon از نظر مساحت بیشتر شبیه به یک فرودگاه است تا یک ایستگاه راه‌آهن چرا که  فضایی برابر با ۴۰۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. بازدیدکنندگان از قسمت جنوبی ساختمان، که با نمای زیبا و درخشان خود در میان آسمان‌خراش‌های هنگ‌کنگ و قله ویکتوریا جلوه‌گری می‌کند، به داخل ایستگاه هدایت می‌شوند.

دیوارهای ساختمان پوشیده در چهار هزار پنل شیشه‌ای است که نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌کند و ۹ ستون‌ سفیدرنگ و منحنی شکل با ارتفاعات متفاوت، سقف ساختمان را بالا نگه می‌دارد. جالب است بدانید که معماران برای ساخت سقف این ایستگاه، بیش از حدود هشت هزار تن فولاد استفاده کردند، که این میزان تقریبا برابر با وزن برج ایفل است.  

ایستگاه راه‌آهن Wood Kowloon در مجاورت ایستگاه اتوبوس Wood Kowloon واقع شده است و در اطراف آن تعداد هفت پل عابر پیاده و دو خط مترو وجود دارد که دسترسی به این ایستگاه را راحت‌تر کرده است.    

کد خبر 391810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.