اضافه شدن ۲۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی  تا پایان امسال در کشور

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات امور مالی سازمان شهرداری‌ها گفت: در سال گذشته ٣٠ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین در سازمان آتش‌نشانی‌های استان‌ها توزیع شد و قرار است ٧٠ دستگاه دیگر به ماشین‌آلات حوزه شهرداری‌ها اضافه شود.

به گزارش ایمنا، محسن کوشش‌تبار با بیان اینکه تعدادی از این ماشین‌آلات قطعا به استان سمنان تخصیص داده خواهد شد و اولویت با شهرهای تازه تاسیس است، اظهار کرد: وزارت کشور، دولت تدبیر و امید برخلاف همه کمبودها و کسری‌ها از بدو ورودش در حوزه مدیریت شهری و روستایی دغدغه جدی در حوزه آتش‌نشانی و حوزه ایمنی شهرها داشته و این امر جزء اولویت‌ها قرار داده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ ایستگاه آتش‌نشانی فعال در کشور وجود دارد که البته نیاز کشور دو هزار ایستگاه است و امیدواریم تا پایان سال جاری ٢۵٠ ایستگاه دیگر راه‌اندازی شود؛ در حوزه دهیاری‌ها ٩٠٠ ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد در حالی که نیاز ما بیش از هزار ایستگاه است و امیدواریم بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم.

کوشش‌تبار با بیان اینکه از سال ٩٣ تا کنون ۶٣ دستگاه ماشین‌آلات تحویل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۹۰۰ دست لباس آتش‌نشانی خریداری و یک هزار و ۹۰۰ دستگاه تجهیزات فردی اضافه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات امور مالی سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه تجهیزات مقابل عزم و اراده آتش‌نشانان هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: پیش‌بینی خرید ۸٠٠ دستگاه تنفسی به ناوگان آتش‌نشانی کشور اضافه خواهد شد.

کوشش‌تبار خطاب به آتش‌نشانان گفت: تجهیزات اصلا قابل مقایسه با آورده شما نیست، حتی در قسمت مالی نیز نمی‌توانیم حرمت حریم و شان شما را برآورده کند، معامله شما با خدایی است که حسین را در الگوی شما قرار داد و برکت آن برای دنیا و آخرت شما است.

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات امور مالی سازمان شهرداری‌ها، اظهار کرد: در حوزه تجهیزات با همه بضاعت‌های محدود آتش‌نشانان را به امکانات مجهز خواهیم کرد و در حوزه قوانین و مقررات اقدامات خوبی در حال انجام است؛ خلا ما نردبان هیدرولیک است که مذاکراتی با حوزه مدیریت بحران کشور برای تامین اعتبار نردبان انجام شده است و از جمله دیگر اقدامات بحث لایحه قانون آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است که با تصویب این قانون تحول چشم‌گیری در حوزه شهرداری‌ها خواهیم داشت.

کد خبر 391804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.