لزوم حمایت دولت و مدیران شهری از پروژه مترو

جلسه کمیته‌های تخصصی خط و ابنیه اتحادیه قطارشهری‌های کشور به میزبانی سازمان قطار شهری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردشیر احمدزاده، رئیس اتحادیه قطار شهری‌های کشور امروز-چهارشنبه-دهم مهرماه در جلسه کمیته‌های تخصصی خط و ابنیه اتحادیه قطار شهری‌های کشور با بیان اینکه چالش‌های بزرگ این سازمان‌ باید شناسایی و رفع شود، اظهار کرد: قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی در سال ۱۳۸۰ به تصویب رسید و بدون شک در صورت عملیاتی شدن این قانون، بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها در این خصوص رفع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند و در صورتی که این مهم محقق شود، بخش عمده دغدغه‌های سازمان‌های قطار شهری برطرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه قطار شهری‌های کشور خاطرنشان کرد: موضوعات و چالش‌های سازمان‌های قطارشهری شناسایی شده و وظایف دستگاه‌های مختلف تدوین شده است.

وی با بیان اینکه همانگونه که پروژه قطار شهری ملی است نیاز به حمایت ملی نیز دارد، عنوان کرد: تا زمانی که حمایت‌های دولت در کنار مدیران شهری قرار نگیرد این پروژه با چالش‌های زیادی رو به رو خواهد بود.

احمدزاده با بیان اینکه حمایت‌های همه جانبه در راستای بهبود خدمات رسانی تاثیر به سزایی خواهد داشت، عنوان کرد: انتظار داریم مدیران شهری و همچنین دولت از پروژه‌های مترو حمایت کنند چراکه این پروژه نیازمند حمایت مالی، معنوی و فنی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های این کمیته تصریح کرد: نشست‌هایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات ریلی به صورت ماهانه برگزار می شود و بیشتر موضوعات مربوط به سامانه ریلی است.

رئیس اتحادیه قطار شهری‌های کشور ادامه داد: در این نشست‌ها علاوه بر بیان دغدغه‌ها و راهنمایی برای ادامه روند اجرای پروژه‌ها، در پایان هر جلسه نیز بازدیدی از پروژه‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده خواهیم داشت تا گزارشی از آن را به عنوان تجربه کاری انتقال دهیم.

سوبسید سوخت خودروهای ثروتمندان به سمت اقشار آسیب‌پذیر سرازیر شود

در ادامه این جلسه جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز مترو مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: در شهرهای دیگر نیز همچون پروژه مترو با سرعت خوب و قابل رضایتی در حال پیشرفت است البته در این راستا نیازمندیم دولت اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی افزود: دولت باید در پروژه‌ مترو از همه ارگان‌ها از جمله دولت، مجلس، شهرداران کلانشهرها، مهارت و کمک لازم را دریافت کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان عنوان کرد: مترو یک پروژه بسیار مهم برای اقشار مختلف مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر بوده و بدون شک ضرورت دارد که سوبسید سوخت خودروهای ثروتمندان به سمت اقشار آسیب‌پذیر سرازیر شود و بدون شک سرمایه‌گذاری در مترو و معطوف کردن هزینه‌ها به سمت آن در این خصوص اتفاق مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه سازمان قطار شهری با چالش‌های زیادی روبه رو است و این موضوع ضرورت توجه بیشتر به قطار شهری و حمل ونقل ریلی را نشان می‌دهد.

شعرباف با بیان اینکه مترو پروژه‌ای سخت و سنگین از نظر مدیریتی، مالی و تجهیزاتی است، اظهار کرد: سایر بخش‌های مدیریت شهری باید توجه لازم را برای اجرای پروژه قطار شهری داشته باشند.

مشاور عالی شهردار اصفهان تأکید کرد: خوشبختانه خط یک قطار شهری به بهره برداری رسیده و شاهد استقبال بسیار خوبی از جانب مردم هستیم، امیدواریم که بودجه لازم برای تکمیل خطوط بعدی مترو نیز فراهم شود و خط دو مترو اصفهان به بهره برداری برسد.

شعرباف با بیان اینکه طول خط دو مترو اصفهان ۱۴.۵ کیلومتر است و تکمیل این خط در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط دو مترو ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: مهمترین معضل کلانشهرهای کشور مشکلات ترافیکی بوده که امیدواریم مسئولان کشور در این باره هرچه سریع‌تر چاره‌ای بیاندیشند تا چالش‌های پیش روی پروژه‌های قطار شهری برطرف شود.

کد خبر 391803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.