مشارکت وزیر راه در همایش ترانزیتی اوراسیا

وزیر راه و شهرسازی از شرکت در همایش بین‌المللی ظرفیت‌های ترانزیتی اوراسیا، ملاقات با مقامات و وزرای شرکت‌کننده در این همایش و همچنین پیگیری توسعه روابط کشورمان با جمهوری ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به همراه رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود نوشت:

"برای شرکت در همایش بین‌المللی ظرفیت‌های ترانزیتی اوراسیا، ملاقات با مقامات و وزرای شرکت‌کننده در این همایش و همچنین پیگیری توسعه روابط کشورمان با جمهوری ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به همراه رئیس جمهور محترم به ارمنستان سفر کردم.

همایش ترانزیتی اوراسیا با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای منطقه، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی اقتصادی، زیربنایی و حمل‌ونقلی در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد.

با سخنرانی در این همایش بر اهمیت و موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال-جنوب و شرق- غرب، ظرفیت مناسب بنادر، پایانه‌های مرزی و دیگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل موجود در کشور برای تسهیل جریان حمل‌ونقل و تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کردم.

همچنین در دو جلسه جداگانه با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و معاون نخست وزیر ارمنستان دیدار کردم که بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مشترک میان در حوزه حمل‌ونقل، زیرساخت، اتصال شبکه‌های ریلی و جاده‌ای دو کشور به یکدیگر و امکان مشارکت درسرمایه گذاری و عملیات اجرایی پروژه‌ها انجام و مقرر شد کمیته مشترک حمل‌ونقل و زیرساخت با هدف بررسی ابتکارات و امکان صادرات خدمات فنی-مهندسی، همچنین مسائل مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی میان دو طرف تشکیل شود.

ضرورت کاهش متقابل عوارض جاده‌ای، برگزاری کمیته جاده‌ای در سریع‌ترین زمان، همکاری ترانزیتی دو کشور و فعال کردن کریدور خلیج فارس-دریای سیاه و کریدور شمال-جنوب از دیگر موارد مورد پیگیری در این دیدارها بود."

کد خبر 391801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.