فرهنگ‌سازی، آمار حوادث امسال را کاهش داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال چهار هزارو ۴۰۰ نفر توسط آتش نشانان از حوادث نجات یافتند و ۲۵ درصد از آتش سوزی‌ها و ۱۵ درصد از حوادث کاهش داشته که نشان از انجام اقدامات فرهنگی توسط مأموران آتش نشانی سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا محسن گلابی صبح امروز-چهارشنبه-دهم مهرماه در همایش استانی رونمایی از پژوهش‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: همزمان با هفتم مهرماه با ارائه مقاله و پژوهش‌هایی در همایش ملی «روز آتش نشانی و خدمات ایمنی» موفق شدیم پنج مقاله خود را به عنوان مقالات برتر به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: فرماندهان، روسای ایستگاه‌ها و مأموران سازمان به ارائه مقاله و انجام اقدامات عملی می‌پردازند که در این راستا همکاری و تعامل خوبی با دانشگاه علمی کاربردی انجام شده تا دوره‌های تخصصی در سازمان آتش نشانی برگزار شود و سطح علمی ارتقاء پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با سایر کشورها هستیم تا ایران از نظر علمی در زمینه آتش نشانی و ایمنی ارتقاء پیدا کند که در این زمینه اقدامات لازم برای ارائه مقطع دکترا نیز انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۲۰درصدی آموزش درون سازمانی و برون سازمانی افزود: آموزش‌های این سازمان از مقطع مهدکودک تا مقاطع بالاتر انجام می‌شود.

گلابی با بیان اینکه  آموزش‌های مربوط به ایمنی هر سه شنبه در ساختمان‌های عمودی برگزار می‌شود، اظهار کرد: درصد زیادی از تصادفات به دلیل توجه نکردن به نکات درباره صحبت با تلفن همراه است و برای جلوگیری از این حوادث نیاز به فرهنگ سازی داریم.

وی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال چهار هزارو ۴۰۰ نفر توسط آتش نشانان از حوادث نجات یافتند و ۲۵ درصد از آتش سوزی‌ها و ۱۵ درصد از حوادث کاهش داشته که نشان از انجام اقدامات فرهنگی توسط مأموران آتش نشانی سازمان است.  

کد خبر 391799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.