حق عضویت همدان در سازمان جهانی گردشگری پرداخت شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حق عضویت شهرداری همدان به سازمان جهانی گردشگری پرداخت نشده است که درخواست داریم شهرداری به پرداخت حق عضویت خود اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد گیاه‌شناس در چهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شعار امسال گردشگری با عنوان "تحقق دیجیتال در توسعه گردشگری" افزود: این هدف با برگزاری نشست بین‎المللی راه ابریشم و حضور مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری و نیز شکل‌گیری دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان، قابل دسترسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین‎المللی در فضای کنونی کشور می‌تواند ظرفیت دیپلماسی ایجاد کند؛ افزود: مهمترین وضعیت ایجاد شده امروز ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان بوده که تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و امیدواریم در آینده این وضعیت با اهتمام مدیران ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه گردشگری، صنعت بزرگی است که نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی دارد، تصریح کرد: شهرداری در سال ۲۰۱۸ به عنوان نخستین شهرداری عضو UNWTO شد؛ اما در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حق عضویت شهرداری همدان به سازمان جهانی گردشگری پرداخت نشده است که درخواست داریم شهرداری به پرداخت حق عضویت خود اقدام کند.

گیاه‌شناس با بیان اینکه حضور در مجامع بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشد، اضافه کرد: متأسفانه با گذشت یک سال از اجلاس ۲۰۱۸ همدان، حضوری از سوی مسئولان امر را در این مجامع شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اجلاس‌ها باید اهتمام ویژه به فعالان عرصه گردشگری داشته باشیم و رویکردها و ظرفیت گردشگری همدان را به ظهور برسانیم

کد خبر 391788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.