۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
وقوع ۱۹۱ حادثه در زرین‌شهر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر گفت: آموزش‌های عمومی و چهره به چهره و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، نصب بنرها در شهر، تهیه وتوزیع بروشورهای آموزشی و... سبب شد در شش ماه نخست امسال حوادث این شهر به ۱۹۱ مورد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، سیدمهران موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ در زرین شهر بالغ بر ۶۶۰ حادثه رخ داده بود و براساس نتایج بررسی‌های کارشناسی انجام شده علت وقوع این حوادث آموزش‌های ناکافی و  رعایت نکردن موارد ایمنی از سوی شهروندان بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از حوادث هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ با استفاده از ظرفیت بالای پرسنل سازمان آتش‌نشانی، آموزش شهروندان در دستور کار قرار گرفت و در نهایت موفق شدیم حوادث را در زرین‌شهر به ۴۰۰ مورد کاهش دهیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر ادامه داد: پیشگیری از حوادث سبب خواهد شد در هنگام بروز حوادث خسارت کمتری به افراد وارد شود از این رو باید با آموزش‌های چهره به چهره و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای عمل شود که تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بلایای طبیعی تقویت و افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: در شش ماه  سال جاری ۱۹۱ مورد حادثه در شهر رخ داده است که کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۳ مورد حوادث غرقی در لنجان به وقوع پیوست که قربانیان هفت مورد آن‌ها کودکان بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: این سازمان تیم عملیاتی ویژه‌ای را متشکل چهار نیروی زبده غواص، دره نورد و صخره نورد با مدرک تحصیلی دانشگاهی امداد و نجات شهری، مدیریت فرماندهی آتش‌نشانی و... در اختیار دارد و در صورت نیاز به دیگر شهرهای شهرستان، استان و کشور اعزام خواهد کرد.

کد خبر 391780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.