معامله ۳.۸ تن پسته در بورس کالا

در جریان نخستین روز از شروع معاملات گواهی سپرده پسته در بورس کالای ایران، پسته فندقی ۳۲-۳۰ در نماد انبار طلای سبز زرندکشف قیمت شد و معامله گران تا پایان معاملات روزانه ۳۸۰۰ گواهی سپرده پسته را معامله کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، روز گذشته معامله گران ۳۸۰۰ گواهی سپرده پسته را معامله کردند به طوری‌که هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ در پایین‌ترین سطح قیمت به رقم ۹۱۸ هزار و ۹۰۴ تومان و در بالاترین قیمت به مبلغ ۹۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال خرید و فروش شد.

معاملات گواهی سپرده پسته از صبح روز گذشته در بورس کالای ایران آغاز شد و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده معامله گران شاهد بازگشایی دومین نماد معاملاتی گواهی سپرده پسته در نماد انبار شرکت سبز دانه کویر باشند.

از مزایای گواهی سپرده کالایی می توان به کاهش هزینه‌های انبارداری و جابجایی بین انبارها، مدیریت فاصله زمانی بین تولید و فروش کالا توسط تولیدکننده و کاهش بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها اشاره کرد.

همچنین از دیگر مزایای این اوراق تسهیل تأمین مالی تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های آن و بهبود فرآیند استانداردسازی کالاها و ارتقای کیفیت آن‌ها است.

سکه، زعفران و زیره سبز نیز از دیگر کالاهایی است که هم‌اکنون گواهی سپرده کالایی آن‌ها، در بازار بورس کالای ایران عرضه و معامله می‌شود.

محصول پسته از روز گذشته به فهرست کالاهای دارای گواهی سپرده کالایی اضافه شده است.

عرضه ۶۹ هزار مواد در بورس کالا

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز چهارشنبه _۱۰ مهر ماه_ میزبان عرضه ۶۹ هزار و ۷۲۹ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، وکیوم باتوم و قیر است.

در تالار صادراتی بورس کالا نیز یک‌هزار و ۸۰ تن قیر، عایق رطوبتی و گوگرد نیز عرضه می‌شود. همچنین ۴۷۵ تن شمش روی، ۳۰ هزار تن شمش بلوم، سه هزار تن شمش، یک‌هزار تن بیلت آلومینیوم، سه هزار و ۳۰۰ تن سبد میلگرد، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۴۰ تن مس کاتد نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.

کد خبر 391776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.