برخورد با ۱۲۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی/افزایش ۷۱۱ درصدی موادمخدر شیشه

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با بیش از ۱۲۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی برخورد شده است، در این زمینه ۲۶ هزار خودرو توقیف و شش هزار و ۵۰۰ خودرو به تعمیرگاه اعزام شدند همچنین با افزایش ۷۱۱ درصدی موادمخدر شیشه روبرو بوده‌ایم که در این زمینه نیازمند هوشیاری خانواده ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد:  نیروی انتظامی روزی نیست که جانباز یا مصدوم و شهید برای امنیت این مرز و بوم ندهد و همه این جانفشانی‌ها و ایثارها است که امنیت مردم را حفظ کرده است.

وی با اشاره به شهادت یک مأمور انتظامی در محور مواصلاتی شاهین‌شهر در برخورد با دو سارق مسلح افزود: امروز امنیت در کشور موج می‌زند و وجود این امنیت را مدیون چنین مأموران خدوم و ایثارگری هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در گزارش عملکرد شش ماهه این دستگاه گفت: در شش ماهه اخیر با ۶۲ باند سرقت در سطح استان برخورد شد و سارقین این باندها دستگیر شدند همچنین برخورد با باندهای سرقت در استان ۲۹  درصد افزایش داشته و این نشانگر برخورد جدی نیروی انتظامی با سارقین است که آمارها هم این موضوع را تأیید کرده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت کشف در شش ماهه اخیر ۱۲ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: تلاش ما کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرم بوده است و در این کشفیات ۳۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقین کشف شد که رقم قابل توجهی بود.

کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری

معصوم‌بیگی با تأکید براینکه درحوزه جعل و کلاهبرداری با کاهش مواجه هستیم، افزود: در حوزه جعل ۳۰ درصد کاهش جرم و جعل و در حوزه کلاهبرداری حدود ۲۶ درصد کاهش ایجاد شده است همچنین با ۲۳ باند جعل و کلاهبرداری در شش ماهه امسال برخورد شد و حدود ۵۵۰ نفر از کلاهبرداران و جاعلین استان دستگیر شدند.

وی در خصوص مبارزه با احتکار، گفت: بزرگترین انبار احتکار برنج که بیش از ۴۳۰ تن برنج را احتکار کرده بودند با اقدامات نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص مقابله با جرایم اقتصادی، اظهار کرد: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی، پلیس امنیت اقتصادی به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود که در این بخش یک پلیس تخصصی تحت این عنوان تشکیل می‌شود و مأموریت آن تنها برخورد جدی با جرایم اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با تمام تلاش‌های انجام شده و ارتقاء فرهنگ ترافیکی شاهد کاهش ۹ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات درون شهری بودیم، تصریح کرد: نقطه امیدوارکننده در این موضوع کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان موتورسیکلت‌ها است اما جانباختگان عابران پیاده با افزایش هشت درصدی مواجه بوده است.

معصوم‌بیگی با تأکید بر اینکه در حوزه پلیس راه با کاهش دو درصدی جانباختگان روبرو بوده‌ایم، گفت: علیرغم این کاهش ۴۳۱ نفر جان خود را در شش ماه اخیر در جاده‌های استان از دست دادند همچنین ۹ هزار نفر در محورهای استان مصدوم شدند.

چهرشنبه‌ پرحادثه‌ترین روز هفته در تصادفات است

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد تصادفات سهم موتورسیلکت‌ها است، افزود: این عدد در سال گذشته ۵۳ درصد بوده که در حوزه رعایت قوانین با شرایط بهتری روبه‌رو بودیم و در کل ۳۳ درصد تصادفات سهم عابر پیاده و ۲۲ درصد سهم خودرو بوده است.  

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص پرحادثه ترین روزها و ساعات هفته گفت: پرحادثه‌ترین روز در تصادفات روز چهارشنبه با ۳۱.۶ درصد و پرحادثه‌ترین ساعات شبانه‌روز ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب بوده که این ساعت ۲۸ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد همچنین بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو بوده که ۴۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه سال ۹۸ بیشترین برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مربوط به گذرگاه عابرپیاده بوده است، افزود: در این زمینه پلیس ۸۳ درصد افزایش برخورد با این تخلفات را داشته اما در مجموع با کاهش تخلفات حادثه‌ساز مواجه بوده‌ایم اما در برخورد با موتورسیکلت سواران بیشترین تخلف عبور از پیاده‌روها است که در این زمینه با افزایش هفت درصدی برخوردها روبه‌رو بوده‌ایم.

وی در خصوص الزامات خودروها در آستانه فصل پاییز و زمستان گفت: هر خودرویی که فاقد معاینه فنی است باید برگه معاینه فنی خود را دریافت کند چرا که آلودگی هوا علاوه بر تأثیر برافزایش بیماری‌ها به نوعی حق‌الناس بوده و افراد باید در این زمینه حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

تخفیف ۳۰ درصدی ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص معاینه فنی خودروها با بیش از ۱۲۰ هزار خودرو برخورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه ۲۶ هزار خودرو توقیف و شش هزار و ۵۰۰ خودرو به تعمیرگاه اعزام شدند همچنین بالغ بر ۶۳ هزار برخورد با کامیون‌ها شده است.

وی در خصوص تشکیل پلیس کنترل نامحسوس ترافیک، گفت: در چند ماه گذشته پلیس کنترل نامحسوس ترافیک را در جاده‌ها و شهرهای استان اصفهان ایجاد کردیم و تلاش ما بر تقویت و افزایش کنترل نامحسوس عبور ترافیکی در محورهای استان است همچنین در زمینه اخلال در نظم اجتماعی با مواردی چون لایی کشیدن، شیشه دودی، دور دور کردن و دیگر موارد این چنینی برخوردهای لازم صورت می‌گیرد که تاکنون با پنج هزار خودرو در این زمینه برخوردهای لازم انجام شده است.

معصوم‌بیگی در خصوص ترخیص خودروها یا موتورسیکلت‌های توقیف شده به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت:  از روز شنبه هفته آینده (۱۳ مهرماه) رانندگانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها توقیف شده است به استثنای آنها که دستور قضایی دارند می‌توانند وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند و در هزینه پارکینگ این افراد ۳۰ درصد تخفیف لحاظ شده است.

وی در خصوص دیگر خدمت ارائه شده به رانندگان در هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: به مناسبت این هفته رانندگانی که مدارک یا پلاک آنها توسط پلیس توقیف شده می‌توانند مدارک خود را دریافت کنند به استثنای سه دسته از رانندگان شامل: رانندگانی که در حال مستی مدارک آنها ضبط شده، رانندگانی که نمره منفی تخلفات حادثه‌ساز دارند و رانندگان پایه سومی که رانندگی غیرمجاز همچون رانندگی در شب یا بزرگراه‌ها داشته‌اند. (رانندگان پایه سوم در بزرگراه‌ها و در شب‌ها اجازه رانندگی ندارند)

برخورد با رانندگان فاقد صلاحیت سرویس مدارس

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص سرویس مدارس خاطرنشان کرد: باید توقف‌گاه مناسب برای سرویس‌های مدارس در فضای نزدیک مدرسه وجود داشته باشد تا تهدیدی برای دانش‌آموزان نباشد همچنین نصب کاهنده سرعت و ایجاد خط کشی عابر پیاده جلوی مدارس را به طور مؤکد به شهرداری تأکید کردیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر رانندگان سرویس مدارس باید از طرف مدیران مدارس و والدین هم صورت بگیرد، افزود: پلیس هم در این زمینه با رانندگان فاقد صلاحیت برخورد می‌کند چرا که موضوع سرویس مدارس و سلامت خودرو و راننده جزء خط قرمزهای پلیس است.

وی در خصوص مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۲۳ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده که این میزان ۲۰ درصد افزایش رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد همچنین بالغ بر سه تن موادمخدر تنها در شهریورماه کشف شد علاوه بر آن یک محموله ۲۴۳ کیلویی هم در نطنز و دیگری در سمیرم کشف شد.

معصوم‌بیگی درخصوص پاکسازی نقاط آلوده گفت: ۶۷۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده اجرایی شد که اولین اولویت این پاکسازی‌ها اطراف مدارس و مراکز آموزشی بوده است.

وی با هشدار به خانواده‌ها از افزایش ۷۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر شیشه خبرداد و اظهار کرد: این امر بسیار نگران کننده است و به طور جدی هوشیاری خانواده‌ها را می‌طلبد که در زمینه فرزندان خود به هوش باشند.

افزایش ۲۸۶ درصدی کلاهبرداری اینترنتی در ۶ ماه اخیر

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص جرایم فضای مجازی گفت: درحوزه فضای مجازی ۱۴۸ درصد افزایش جرایم را شاهد هستیم ضمن اینکه کشف جرم درفضای مجازی با افزایش ۱۰۸ درصدی روبه‌رو بوده و این نشانگر ارتقاء قدرت کشف پلیس در فضای مجازی است.

وی در خصوص کلاهبرداری‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی گفت: ۲۸۶ درصد کلاهبرداری اینترنتی افزایش داشته همچنین شاهد افزایش ۶۴ درصدی مزاحمت‌های اینترنتی هستیم و دلیل عمده این کلاهبرداری‌ها عدم ارائه رمز دوم یکبار مصرف از طرف بانک‌ها بوده که متأسفانه این مطالبه پلیس هنوز انجام نشده و این کار قطعا به پیشگیری از سرقت از کارت‌های مردم می‌انجامد همچنین دیگر دلیل این افزایش خریدهای اینترنتی توسط مردم است و مهمترین موضوع در این زمینه عدم توجه مردم به موارد امنیتی است که فرصت‌های سرقت را متأسفانه خود مردم در اختیار سارقین قرار می‌دهند.

معصوم‌بیگی در خصوص میزان تماس مردم با پلیس ۱۱۰ گفت: در شش ماهه اخیر بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار بار شماره ۱۱۰ به صدا درآمده که این رقم شامل ۳۷۵ هزار تماس ماهیانه، ۱۲ هزار تماس روزانه و ۵۰۰ مرتبه تماس در یک ساعت را شامل می‌شود که موضوعات این امدادخواهی‌ها هم شامل ۲۳ درصد تصادفات، ۲۱ درصد نزاع و درگیری اجتماعی، ۱۰ درصد سرقت و ۹ درصد دیگر موارد بوده است.

در ترویج فرهنگ استفاده از کلاه‌ ایمنی توسط موتورسواران موفق نبودیم

وی در خصوص صدور گذرنامه مراسم اربعین، گفت: نیروی انتظامی با هماهنگی عراق برگ تردد اربعین یا همان گذر موقت را صادر می‌کند که اعتبار این روادید یک ماهه است و مراجعه به مرزها باید حتما با گذرنامه صورت بگیرد، گذرنامه دائم هم باید سه ماه اعتبار داشته باشد و کسانی که فاقد این گذرنامه هستند باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند اما در ابتدای کار برای آنها برگ گذر موقت صادر و فرایند گذرنامه دائم دنبال می‌شود همچنین برگه گذر موقت تا پایان اربعین حکم گذر دائم دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی در استان اصفهان به حداقل رسیده، گفت: این کاهش فعالیت در استان اصفهان مشهود بوده و این موضوع بیشتر در دیگر استان‌ها نظیر استان البرز مطرح است.

وی با بیان اینکه در بحث استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران موفق نبودیم، اظهار کرد: فکر می‌کنم بیشتر باید به موضوع فرهنگ‌سازی توجه کنیم و تنها فعالیت پلیسی در این زمینه تاکنون کارساز نبوده است و از رسانه‌ها می‌خواهیم در زمینه ترویج استفاده از کلاه ایمنی با پلیس همکاری کند.

 معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه در شش ماهه اخیر شکایت از نیروی انتظامی با کاهش چهار درصدی مواجه بوده است، افزود: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی در بزرگداشت این هفته تدارک دیده شده است.

کد خبر 391773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.