ویژگی‌های یک شهر تاب آور را محقق کنیم

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی باید جایگاه واقعی خود را در شهر ارتقاء دهد تا ویژگی‌های یک شهر تاب آور را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادقیان صبح امروز-چهارشنبه-دهم مهرماه ۹۸ در همایش استانی رونمایی از پژوهش‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروزه دنیا به سمت آینده پژوهی حرکت کرده است، اما متاسفانه کشور هنوز در حالت گذشته باقی مانده که برای توسعه روزافزون باید این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه در چشم انداز اصفهان ۱۴۰۵ «پژوهش و تحقیق» محور قرار گرفته است، افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح امروز، تاب آور شدن کلانشهر اصفهان است که سازمان آتش نشانی نقش مهمی در این تاب آوری ایفا می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید نقش فعالی در حوزه پژوهش و نگاه پژوهش محور آغاز کنیم زیرا درحال حاضر بسیاری از اقدامات شهودی و لحظه‌ای است و کمتر به تصمیمات علمی نزدیک با واقعیت توجه شده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا حوادث و اتفاقات را به حداقل برسانیم، تأکید کرد: شاید نیاز باشد مجموعه آتش نشانی فراتر و یا در حد hfc باشد تا در حوزه تاب آوری شهر و کلانشهر اصفهان و حتی حوزه مجاور شهر اصفهان اقدامات موثر و مفیدی انجام شود.

صادقیان خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان آتش نشانی شهر اصفهان تنها محدود به استان نیست بلکه سایر استان‌های خوزستان، لرستان و... را نیز پوشش می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده پژوهش جایگاه ارزشمند خود را در شهر می‌یابد تا شهروندان زندگی بهتر و توأم با آرامش بیشتری را داشته باشند بنابراین باید توجه کنیم چه اقداماتی نیاز است تا جایگاه خود و شهر را ارتقاء دهیم و ویژگی‌های یک شهر تاب آور را محقق کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه مقالات ارائه شده توسط سازمان آتش نشانی اصفهان جزء مقالات برتر کشور است و اختراعاتی در این زمینه انجام شده که همه این موارد نشان از فعالیت‌های جهت دار برای آینده‌ای بهتر است.

کد خبر 391770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.