آماده ام اموالم را به قوه قضائیه اعلام کنم

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اعلام دارایی مدیران، عاملی برای پیشگیری از سوءاستفاده و فساد است گفت: آماده ام اموالم را به قوه قضائیه اعلام کنم.

به گزارش ایمنا، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره راه‌اندازی سامانه شفافیت اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضاییه گفت: راه‌اندازی سامانه شفافیت اموال و دارایی مسئولان و مدیران کشور یکی از اقدامات خوب آیت الله رئیسی در قوه قضائیه است. اجرای قانون نحوه رسیدگی به دارایی کارگزاران و مقامات جمهوری اسلامی در واقع تکلیف قوه قضاییه بوده و آنها مکلف شدند آیین‌نامه‌ آن را تصویب کنند.

وی گفت: قوه قضاییه خوشبختانه در این دوره همت کرده و آیین‌نامه قانون شفافیت اموال را تصویب و مقدمات اجرایی آن را فراهم کرده‌ است که این حرکت بسیار خوبی است. عملیاتی شدن سامانه اعلام علنی و شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان نه تنها باعث شفافیت خواهد شد بلکه می‌تواند عاملی برای پیشگیری از سواستفاده و فساد باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارید داوطلبانه لیست اموال و دارای‌های‌تان را اعلام کنید، گفت: بله، بنا دارم با ثبت‌نام در سامانه سنا کد کاربری بگیریم سپس به صورت داوطلبانه لیست اموالم را به همراه اسناد و مدارک آن بارگذاری کنم.

صادقی درباره اینکه اجرای این سامانه چه کمکی به ابهام‌زدایی و جلوگیری از زدن تهمت‌های ناروا به مسئولان و مدیران می‌کند، عنوان کرد:‌ اعتمادسازی یکی از آثار خوب شفافیت است. بسیاری از بی‌اعتمادی‌ها، بدبینی‌ها و شایعات به دلیل عدم شفافیت در جامعه است به همین دلیل اجرای این قانون علاوه بر شفاف‌سازی برای جامعه می‌تواند جنبه پیشگیرانه هم داشته باشد. وقتی نماینده یا هر مسئولی بداند که همه فعالیت‌ها و اموالش در سامانه‌ای ثبت و ضبط شده و تحت نظارت است این امر جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.

وی از همه مسئولان و کسانی که مشمول این قانون هستند خواست به صورت داوطلبانه اموال خود را در سامانه قوه قضائیه ثبت کنند. اقدام آیت الله رئیسی در قوه قضائیه در راه‌اندازی سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان در کنار دیگر کارهایشان می‌تواند برای جامعه امیدآفرین باشد ضمن اینکه این امورات می‌تواند باعث شفافیت و اجرای عدالت شود.

منبع: فارس

کد خبر 391768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.