تقویت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی نسبت به سال گذشته

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پول ملی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد تقویت شده، تورم مهار و طلیعه رشد اقتصادی آشکار گشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: "سال گذشته در این ایام وضعیت مالی تلخی بر اقتصاد کشورمان حاکم شده بود. دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، با شروع جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راه انداختن ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی، در اندیشه فروپاشی کشور از طریق اقتصاد و با ابزار سقوط ارزش پول ملی و نهایتاً، ایجاد هرج‌ومرج در سراسر کشور بودند.

با هدایت و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، سران قوا و از همه مهم‌تر مقاومت و همراهی تحسین‌برانگیز مردم، تدابیر و اقدامات بانک مرکزی و برنامه منسجمی که در این راستا تنظیم کردیم، با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها توانستیم با یکی از پیچیده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی و پولی باقدرت مقابله کرده، ثبات و آرامش را به بازار ارز و سایر بازارها بازگردانیم. امروز، درست نسبت به سال گذشته، پول ملی ۴۰ درصد تقویت شده و تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است.

مردم عزیز به‌ویژه اقشار با درآمدهای پایین و حقوق ثابت، سختی‌های زیادی را تحمل کرده و می‌کنند. لیکن، این روزها، طلیعه پیروزی، مقاومت مردم بیش از همیشه آشکار شده است. آن‌چه من و همکارانم را به ادامه این مسیر هر روز مصمم‌تر می‌کند، امید به بهبود شرایط زندگی و رفاهی اقشار آسیب‌دیده از فشار تحریم‌ها و تلاش جدی مسئولان برای خدمت بهتر به مردم عزیز کشورمان است.

کد خبر 391765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.