بهترین شهرهای جهان برای زندگی معرفی شد

معماری باشکوه، وفور فضاهای سبز و قهوه‌خانه‌های سنتی باعث شد برای دومین سال پیاپی پایتخت اتریش به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رسانه اکونومیست هر ساله بر اساس معیارهای پنج‌گانه یعنی پایداری (۲۵ درصد)، مراقبت و سلامت (۲۰ درصد)، فرهنگ و محیط زیست (۲۵ درصد)، آموزش و پرورش (۱۰ درصد) و زیرساخت (۲۰ درصد) از بین ۱۴۰ شهر در سراسر جهان، شهری که بیشترین امتیاز را کسب کند، به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب می‌کند. در سال جاری کلانشهر وین، پایتخت اتریش، با کسب امتیاز تقریبا کامل به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی برگزیده شد وپس از آن ملبورن، سیدنی و اوساکا در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفت.

وین

پایتخت کشور اتریش دارای سیستم حمل‌ونقل بسیار خارق‌العاده و مقرون‌به‌صرفه است. در واقع هر یک از ساکنان این شهر می‌تواند با شارژ کارت اعتباری خود به مبلغ ۳۶۵ یورو به مدت یک سال از تمام امکانات حمل‌ونقل نظیر اتوبوس، تراموا و مترو بهره ببرد. در وین تعداد پنج خط قطار زیرزمینی، یک سیستم تراموای فوق‌العاده و خدمات اتوبوس‌رانی پیشرفته وجود دارد. قطارهای زیرزمینی هر دو یا سه دقیقه یک‌بار به ایستگاه‌ها می‌رسد و در تعطیلات آخر هفته به طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ساکنان وین از لحظه‌لحظه زندگی خود نهایت لذت را می‌برند چرا که در این شهر امکانات زیادی در اختیار مردم قرار گرفته شده است. وجود تعداد زیادی از پارک‌ها، رودخانه‌ها، ورزش‌های آبی، قهوه‌خانه‌ها، تاکستان‌ها و جشنواره‌های مختلف فرصت‌های زیادی را از اوایل بهار تا اواخر پاییز برای سرگرم شدن مردم ایجاد کرده است.

با آغاز فصل زمستان نیز تمام شهر در بازارهای کریسمس، پیست‌های یخی و حتی فضاهایی برای اسکی روی یخ محاصره می‌شود. سیستم مراقبت سلامت مقرون‌به‌صرفه، فرهنگ غنی، خیابان‌های امن و زیبا و مسکن مقرون‌به‌صرفه از دیگر ویژگی‌هایی است که شهر وین را در میان تمام شهرهای جهان ممتاز کرده است.

ملبورن

کلانشهر ملبورن در استرالیا و پایتخت ایالت ویکتوریا مهم‌ترین مرکز فرهنگی این کشور است که همیشه یکی از بالاترین جایگاه‌های جهان را از نظر کیفیت به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۹ نیز این کلانشهر با کسب امتیاز ۹۸.۴ پس از وین (۹۹.۱)، بر اساس واحد اطلاعات اکونومیست به جایگاه دوم جهانی نائل شد.

این شهر موفق شد صد امتیاز درنظر گرفته شده برای مراقبت سلامت، آموزش‌وپرورش و زیر ساخت را به طور کامل کسب کند و برای فرهنگ و محیط زیست به امتیاز ۹۸.۶ دست یابد و در نهایت ۹۵ امتیاز به پایداری این شهر اختصاص داده شد.

سیدنی

سیدنی بزرگ‌ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز است که از نظر کیفیت زندگی خود را از جایگاه پنجم در سال ۲۰۱۸ به جایگاه سوم در سال ۲۰۱۹ رساند. میانگین امتیاز کسب شده برای این شهر در سال جاری ۹۸.۱ در نظر گرفته شد که از نظر اکونومیست، تلاش مسئولان این شهر برای مقابله و به حداقل رساندن اثرات تغییرات اقلیمی مهم‌ترین عاملی بود که باعث ارتقا جایگاه سیدنی از رده پنجم در سال گذشته به رده سوم در سال جاری شد.

علاوه‌براین، پایداری، امنیت، خدمات مراقبت سلامت مقرون‌به‌صرفه و دسترسی آسان به دارو، زیرساخت‌های بسیار مناسب، آموزش‌وپرورش بسیار پیشرفته و فرهنگ غنی از جمله دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کلانشهر سیدنی است که این شهر را به جایگاه بالایی از نظر کیفیت زندگی نائل کرده است.

اوساکا

اوساکا سومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان اوساکا است که با کسب امتیاز ۹۷.۴ به عنوان چهارمین شهر جهان در سال ۲۰۱۹ برای کیفیت زندگی انتخاب شد. مهم‌ترین ویژگی این کلانشهر که آن را در میان یکی از بهترین شهرهای جهان قرار داده است، سیستم حمل‌ونقل بسیار پیشرفته این شهر است.

کاهش مداوم نرخ جرم و جنایت نیز از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوساکا است که باعث شده است مردم از زندگی در این شهر نهایت رضایت را داشته باشند چرا که در این شهر استفاده از سلاح شخصی ممنوع است. علاوه‌براین، محدودیت مهاجرت در اوساکا نیز باعث شده کم‌ترین تعداد فرد بیگانه در شهر و در نتیجه اختلاف عقیده بین مردم وجود داشته باشد که همین امر در نهایت باعث به حداقل رسیدن جرم و جنایت در میان مردم شده است.

کد خبر 391763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.