اجرای طرح رسیدگی بالینی به فضای سبز کرج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه مشاهده درختان بیمار یا آفت زده در خیابان‌ها و یا داخل پارک‌های شهری تاثیر بسیار نامطلوبی بر چهره شهر وارد می‌کند، گفت: در آستانه تغییر فصل و دمای هوا طرح رسیدگی بالینی به درختان مناطق دهگانه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی‌پور اظهار کرد: با توجه به افزایش ساخت و سازهای جدید در شهرها، کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آب‎های زیر زمینی و افزایش آلودگی هوا، اهمیت و ارزش درختان شهری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مشاهده درختان بیمار یا آفت زده در خیابان‌ها و یا داخل پارک‌های شهری تاثیر بسیار نامطلوبی بر چهره شهر وارد می‌کند، تصریح کرد: در آستانه تغییر فصل و دمای هوا طرح رسیدگی بالینی به درختان مناطق دهگانه در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه دستورالعمل طرح بالینی درختان به پیمانکاران فضای سبز مناطق ابلاغ شده است، افزود: این دستور العمل شامل اقداماتی از جمله حذف سرشاخه‌های خشک، پانسمان زخم تنه درختان با چسب هرس و محلول بوردو، کند کوب، آزادسازی طوقه و ایجاد آبخور مناسب، جمع‌آوری خاک مازاد و بررسی پوسیدگی و در صورت نیاز محلول پاشی با قارچ کش مناسب و... می‌شود که زیر نظر کارشناسان فضای سبز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به منظور مبارزه با پسیل و جلوگیری از عسلک آبشویی درختان گلابی حاشیه باغ سیب صورت گرفته، ادامه داد: سیاست کلی سازمان برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از ترکیبات بیولوژیک و کم‌خطر تا حد امکان  است و همه اقدامات برای نیمه دوم سال بر این اساس برنامه‌ریزی شده است.

بضاعتی‌پور با بیان اینکه پیشگیری و حفاظت از گیاه در مقابل آفات و عوامل بیماری‌زا، از مهم‌ترین اقدامات در پروسه نگهداری فضاهای سبز بوده است، عنوان کرد: اجرایی شدن طرح بالینی و شناسایی سریع و به موقع آفات و عوامل بیماری‌های گیاهی تا حد زیادی از زوال درختان شهری جلوگیری می‌کند و رعایت موازین اصولی و اولیه در ابتدای احداث فضای سبزی، باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری در آینده و ایجاد فضای سبزی با ثبات و پایدار در شهر خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات ایجاد فضای سبز عمودی در ورودی جاده چالوس و بلوار جانبازان اظهار کرد: بخشی از این پروژه در سال گذشته و با کاشت گل و گیاه در گستره ۳۵ هزار فلاور باکس اجرایی شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: عملیات کاشت گل و گیاه در ۳۰ هزار باکس جدید نیز با کاشت گونه‌های متنوعی از نوع آناتروم، داوودی، اطلسی ایرانی، کوکب کوهی، رزماری و فیله‌آ تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی تبدیل محوطه و فضای خالی جلوی این پروژه به تفرجگاه و آبنما و فضای سبز آغاز شده است و در آینده این محل با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود می‌تواند تفرجگاه خوبی برای مسافران استان البرز باشد و شهروندان نیز با پیاده‌روی در بخش کوهستانی از مناظر طبیعی لذت ببرند.

کد خبر 391755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.