مشهد تا سال ۱۴۰۰ به نقطه مطلوب ایمنی خواهد رسید

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از رسیدن به نقطه مطلوب مشهد در زمینه ایمنی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمایت‌های شورای شهر اقدامات خوبی در زمینه احداث ایستگاه های آتش نشانی و خرید تجهیزات و ماشین آلات صورت پذیرفته است.

وی افزود: پیشرفت در زمینه ایمنی یکی از الزامات توسعه یافتگی شهر و رفاه اجتماعی است که این امر به موازات گسترش فضای سبز، مستلزم توسعه پایدار شهرهاست.

معاون شهردار مشهد گفت: موضوع ایمنی و ارتقاء آن در شهر یکی از موضوعات مهم مدیران شهری است که در همین راستا تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است که در این زمینه می توان به فعال بودن ۴۶ ایستگاه و سه پایگاه آتش نشانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم تا بتوانیم با شتاب بیشتر و تسریع در فعالیت ها به نقطه مطلوب برسیم.

یعقوبی با اشاره به  تخصیص اعتبارات لازم از سوی شورای اسلامی شهر در زمینه احداث ایستگاه ها و خرید تجهیزات و ماشین آلات گفت: حدود ۵/۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ایستگاه ها در نظر گرفته شده است که در یک عملیات عمرانی گسترده، پنج ایستگاه آتش نشانی در حال احداث است و با پیشرفت خوبی که داشته سه ایستگاه آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: یک ایستگاه دیگر در حال بهسازی و مقاوم سازی است و حدود چهار الی پنج ایستگاه در مرحله مطالعات و طراحی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با تداوم این اعتبارات ایستگاه‌های مد نظر را به بهره برداری برسانیم، می‌توان نیاز خود را مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری برای سال ۱۴۰۰ که احداث ۵۷ ایستگاه است، به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی در حال حاضر گفت: تعداد ۲۸۱ دستگاه خودرو آتش نشانی اعم از خودورهای حریق سنگین و سبک، خودروهای حوادث، پشتیبانی عملیاتی و پشتیبانی اداری و امداد در شهرداری مشغول به فعالیت اند  که ۲۲۱ خودرو عملیاتی است که در پایان سال ۱۴۰۰ باید ۲۵۶ خودرو تامین شود.

یعقوبی افزود: با کمک شورای شهر حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید خودروها پیش بینی شده است که در حال حاضر مقدمات خرید ۱۹ دستگاه انجام شده است.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی با توجه به افزایش ایستگاه‌ها گفت: ۱۲۹۳ نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص موجود در این سازمان سرمایه و پتانسیل اصلی محسوب می‌شود که با توجه به بررسی‌های انجام شده نسبت تعداد نیروی انسانی و ایستگاه‌ها طبق خدماتی که در سطح شهر ارائه می شود دچار محدودیت است که با برگزاری آزمون استخدامی انجام شده ۵۳۵ نفر نیرو به بدنه عملیاتی اضافه می‌شود که تا حد زیادی این خلا تامین خواهد شد.

معاون شهردار مشهد افزود: این در حالی است که این خلا موجود با توجه به تجربه و پتانسیل بالای نیروها هیچگونه کاستی در عملیات‌ها ایجاد نکرده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم به نقطه مطلوب در زمینه ایمنی برسیم باید همکاری شهروند در کنار سازمان را داشته باشیم و این نیاز به آموزش و افزایش ارتقا فرهنگ ایمنی بین شهروندان را دارد که در این راستا برنامه‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، کارخانجات، ادارات و ... از طریق نیروهای متخصص سازمان ارائه می شود.

یعقوبی با بیان اینکه تنها چهار درصد از تماس های مردمی منجر به عملیات می شود و مابقی مزاحمت تلفنی است، عنوان کرد: در این راستا در هفته آتش نشانی اقدام به جذب آتش نشان داوطلب و همچنین افتتاح رشته کاردانش آتش نشانی در هنرستان شهید خیامی کرده‌ایم که امید است با بکارگیری روش‌های نوین به سمت آموزش های جدید حرکت کنیم و با استفاده از آتش نشانان داوطلب بحث توسعه ایمنی در بین شهروندان را داشته باشیم.  

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت های مدیران شهری و تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم به نقطه مطلوبی که برای شهر مشهد تعریف شده است، برسیم.

کد خبر 391754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.