وداع با بی‌سوادی در مشهد ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: با امضای تفاهمنامه «وقف سواد» در راستای هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی در طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ و پویش بزرگ وقف سواد با عنوان «وداع با بی سوادی در مشهد ۱۴۰۰» دنبال تحقق آن هستیم.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر مشهد عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده GNLC تحت مدیریت سازمان جهانی یونسکو و موسسه UIL مستقر در هامبورگ آلمان شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه وقف سواد بین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد و آموزش و پرورش، تصریح کرد: برازنده نیست در مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام بی‌سوادی وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد افزود: امضای تفاهمنامه وقف سواد بین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و آموزش و پرورش در راستای ترویج سوادآموزی و رویکرد حمایت از آن است که امیدواریم با مشارکت آموزش و پرورش وداع با بی سوادی را در افق ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشهد با طرح «وقف سواد» در راستای برنامه «شهر بدون بی‌سواد در افق ۱۴۰۰» موفق به دریافت نشان بین‌المللی «شهر یادگیرنده» شد و به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده (GNLC) پیوست.

آل‌شیخ ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور جهان از جمله پکن، هامبورگ، آتن، مکزیکوسیتی، دوبلین، شانگهای، پالرمو، سانتیاگو، اوکایاما و بوچئون به عضویت این شبکه جهانی درآمده‌اند و امسال سومین فرایند عضوگیری این شبکه برگزار شد که در آن سه شهر مشهد، یزد و هشتگرد از ایران به عضویت این شبکه درآمدند، پیش از این در ایران شهرهای اراک، شیراز، بهبهان و کاشان، چهار عضو شبکه شهرهای یادگیرنده بوده‌اند.

وی گفت: با هدفگذاری در حوزه آموزش خواندن و نوشتن به ۲۹ هزار و ۱۰ شهروند بی‌سواد مشهدی که بیشتر در حاشیه شهر سکونت دارند، به دنبال ریشه‌کنی بی‌سوادی در دو سال آینده هستیم.

کد خبر 391748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.