بهره‌برداری از پارک سوار صفه در پاییز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از بهره برداری پارک سوار صفه تا پاییز امسال خبر داد و گفت: پارک‌سوارها محل خوبی برای تبادل و یکپارچگی سفرهای شهروندان است و همچنین باعث کاهش ترافیک و آلودگی مرکز شهر می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا هدف از احداث پارک‌سوارها را کاهش تعداد سفر با خودروهای شخصی، به خصوص کاهش تعداد سفرها به مناطق مرکزی و نقاط پرازدحام شهر دانست و اظهار کرد: با احداث پارک‌سوارها، شهروندانی که با خودروهای شخصی از شهرهای اطراف به اصفهان سفر می‌کنند، خودروی خود را در این محل‌ها پارک کرده و سفر درون شهری خود را با مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به راهکارهای مدیریت شهری برای کاهش ترافیک شهر، گفت: به منظور مدیریت طرح ترافیک شهر، با توجه به افزایش حجم استفاده از خودروهای شخصی، برای مدیریت تقاضای سفر طرح محدوده ترافیکی شهر که مصوبات آن دریافت و زیرساخت‌های آن مهیا شده، در نظر گرفته شده و تا یک ماه آینده فراخوان مربوطه برای ثبت نام شهروندان منتشر می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در معابر مرکزی شهر اجرا خواهد شد، البته موفقیت در اجرای طرح‌های ترافیکی نیاز به همکاری شهروندان و دستگاه‌های مختلف دارد.

صلواتی با اشاره به راهکارهای در نظر گرفته شده برای کاهش بار ترافیکی میدان آزادی، اظهار کرد: تجمع کاربری‌های تجاری، اداری، آموزشی و فرهنگی در میدان آزادی باعث حجم بسیار زیاد سفرها به این نقطه از شهر شده است.

وی افزود: ادامه بزرگراه شهید همت به موازات بزرگراه شهید دستجردی تا کمربندی شرق اگر تا سال ۱۴۰۰ نهایی شود در کاهش ترافیک میدان آزادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

صلواتی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کاهش ترافیک میدان آزادی، تاکسی‌ها با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راه و حمل ونقل جاده‌ای به پایانه صفه منتقل می‌شود تا در آن محل جابه جایی مسافر انجام شود.

کد خبر 391733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.