پیشگیری شود، امکانات زیاد می‌آوریم/صدور بیش از ۱۷۰۰ گواهینامه در چهار ماهه نخست امسال

فرمانده نیروی انتظامی نجف‌آباد گفت: مهمترین مشکل ما در نیروی انتظامی، عمل نشدن به وظیفه پیشگیری از وقوع جرم دیگر دستگاه‌هاست چرا که اگر بازدارندگی‌ها انجام شود، همین امکانات و پرسنل موجود زیادتر از مورد نیاز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، سرهنگ محمدحسین باباکلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، افزود: با کاستی‌ها و کمبودهایی از نظر امکانات، پشتیبانی و نیرویی مواجه هستیم که در رایزنی با مسئولان ارشد استان و کشور به دنبال رفع آنها هستیم ولی در مجموع باید به موضوع پیشگیری از وقوع جرم توجه بیشتری کرد.

وی با تاکید بر وجود تکرار جرم در بین متهمان افزود: بارها دیده شده که افراد تازه از بند رها شده به محض آزادی حتی در همان محدوده اطراف زندان اقدام به تکرار جرم خود می‌کنند که این امر لزوم توجه به اقدامات بیشتر در پیشگیری از وقوع جرم را می‌طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نجف‌آباد با تاکید بر لزوم افزایش هوشیاری شهروندان در برابر شیوه‌های مختلف سرقت تصریح کرد: باید به ارتقای امکانات امنیتی در منازل و اماکن تجاری در راستای کاهش امکان وقوع جرم توجه شود.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان انتظار دارند تمام تخلف‌های رانندگی را جریمه کنیم، اظهار کرد: واقعیت این است که رویکرد پلیس راهور بیشتر بر روی تذکر و ارشاد متمرکز شده و اگر می‌خواستیم همه را اعمال قانون کنیم، مجموع جریمه‌های شهرستان با کل بودجه نیروی انتظامی استان برابر می‌شد.

سرهنگ باباکلانی با بیان اینکه صدور بیش از هزار و هفتصد گواهینامه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفته است، گفت: بیش از چهارصد مورد تعویض و نزدیک به سیصد فقره نیز صدور المثنی گواهینامه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در همین بازه زمانی شاهد اقدامات دیگری مانند تایید بیش از چهارصد مورد گواهینامه تجمیع، برگزاری چهار هزار و دویست آزمون کتبی گواهینامه در نوبت اول و مجدد، توقیف حدود هفتصد مورد وسیله نقلیه و آزادسازی همین تعداد مربوط به هفته‌ها و ماه‌های گذشته بوده‌ایم. تهیه بیش از چهار هزار و هشتصد مورد کاردکس آزمون‌های مربوط به صدور گواهینامه، تعویض پلاک در مورد دو هزار و هشتصد خودرو، انجام بیش از هزار مورد استعلام وسیله نقلیه و برگزاری صدها مورد آزمون آیین‌نامه یا شهر مربوط به مراحل صدور گواهینامه موتورسیکلت یا خودرو از دیگر قسمت‌های عملکرد نیروی انتظامی شهرستان در بازه زمانی چهار ماهه نخست سال جاری است.

کد خبر 391732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.