قیمت تمام شده انجام فرایندها در سیستم دولتی بسیار زیاد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه قیمت تمام شده انجام فرایندها در سیستم دولتی بسیار زیاد است و از جیب مردم هزینه می‌کنیم که این کار شایسته نظام نیست بنابراین باید با اصلاح و کوتاه کردن فرایندها، به روز کردن آنها و استفاده از فناوری اطلاعات هر چه سریعتر امور مردم را انجام دهیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن قاضی عسگر شامگاه - سه شنبه ۹ مهرماه – در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گران‌بها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین آلات وابسته، اظهار کرد: مزیت بزرگ صنعت طلا و جواهر این است که کاملا خصوصی است و دولت در تولید یا صادرات آن نقشی ندارد، امیدوارم بتوانیم روال امور را در چرخه ای بیندازیم که مشکلات موجود حل شود.

وی افزود: مدیران اقتصادی استان اصفهان عزم خود را جزم کرده اند که روال کسب و کار را تسهیل کرده و مشکلات را حل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان کنسرسیوم سنگ های قیمتی تشکیل شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این تشکل توانمند شده و بتواند پیگیری مشکلات موجود را انجام دهد.

قاضی عسگر افزود: امیدوارم از طریق صنعت طلا روابط تجاری کشورمان با ایتالیا را افزایش دهیم و ارزش مالی زیادی را از این طریق ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: از طریق دیپلماسی و ارتباطات بین المللی می‌توانیم بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم اما شرایط حاضر به گونه‌ای است که باید فرصت را مغتنم شمرده و به رغم فشارهای بین المللی که بر کشورمان وارد می‌شود ساختارهای موجود را اصلاح کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه قیمت تمام شده انجام فرایندها در سیستم دولتی بسیار زیاد است و از جیب مردم هزینه می‌کنیم که این کار شایسته نظام نیست بنابراین باید با اصلاح و کوتاه کردن فرایندها، به روز کردن آنها و استفاده از فناوری اطلاعات هر چه سریعتر امور مردم را انجام دهیم.

قاضی عسگر تاکید کرد: نقاط قوت زیادی در صنعت طلا و جواهر وجود دارد که باید شناسایی و تقویت شود، همچنین نقاط ضعف این صنعت را باید برطرف سازیم.

وی افزود: گردشگری و صنایع نساجی، مد و پوشاک از اولویت های استان اصفهان است که بر مبنای آن باید زنجیره این صنعت در اصفهان تکمیل شده و ارزش افزوده حاصل از آن نصیب استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد شهرک پوشاک یکی از سیاست های اساسی استان اصفهان است که باید هر چه سریع تر محقق شود،  گفت: اولویت سوم استان اصفهان صنعت طلا و جواهر است.

قاضی عسگر افزود: تشکل‌های اقتصادی باید دست به دست هم بدهند، مسائل و مشکلات را احصا کرده و به دنبال حل آن باشند ما نیز به عنوان متولی اقتصاد استان با اداراتی که مشکلاتی را به وجود می‌آورند برخورد می‌کنیم زیرا معتقدیم همه مشکلات باید حل شود، تحریم‌ها به ما نشان داد که نقطه ضعف‌های زیادی در حوزه اقتصادی کشور داریم که باید آن را برطرف سازیم.

کد خبر 391730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.